Morty999 Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 300nm kommer FORT i en 2,5l R6 motor, skal vell ikke mye over 0,3-4 bar før de er der..
Morty999 Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 ingen ting, så sant du ikke skal herje vilt, tror ikke du skal vente over 300nm av et snikturbo kit.ville nok ikke ladet så veldig masse på uåpnet motor. Det du trenger er: m5 3.6ltr dyser, eller 535 for mildere opsett 535 lmm med 525 elektronikk Adapter grenerør, eller grenerør. Liten smidig turbo, fra feks saab eller cosworth, intern wg er vel og foretrekke for et enklest mulig opsett. En ic, kan bruke fra samme bil som du henter turbo fra, om ikke koster ikke en ny en formue heller. Bygge eksos fra turbo, og trykkrør, samt en liten dumpventil. En turbo chip er absolutt og foretrekke.. Det enkleste er nok og få tak på et kit som har sittet i en slik bil som du har, slik at alt er plug, play and burn. Som sagt kan du prøve på ppf forumet, stor sjanse for at du får treff der Folk må gjerne rette på meg, garanterer ikke at denne infoen stemmer 100% men utifra hva jeg vet og kan, stemmer dette ganske bra. Husk at gummi belgen rett vet innsuget bør byttes ut i silicon slanger, den orginale belgen båser over 0.5 bar har jeg hørt. Lykke til med byggingen Og er selfølgelig en morsommere bil om kassa blir byttet til manuell mener nå jeg... siden han har 93 mod så kan han nok ikek bruke lmm osv fra 525 da den har luft masse måler.. på m50 motorene så tror jeg du kan få tak i en chip som gjør att du kan lade fint 0,5 bar uten å endre på noe som helst.. a-dekk har greie på chip osv til m50
Fixfax Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 oida, det var en glippe, han har m50 ja, da hakke jeg særlig med info, du får høre med noen andre, mange som gjør det ^^,
635csi Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Dersom du ikke skal bygge turbo på bilen din likevel, så har jeg vanlige grenrør til m50 for salg. Bare å ta kontakt ved interesse.
rulven Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Guttær, bare fordi jeg kjører bmw og bygger biler, betyr ikke det at jeg har utovertiss
rulven Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Puuuh. Etter mye om og men, så venter jeg med turbo. Skal prøve å montere manuell kasse, grenrør og kammer først, så tar jeg det derfra Så da lurer jeg på: Automatkassa mi er 5 trinns og har et "vinterprogram". Det er antispinn på bilen, men bare når vinterprogrammet er aktivt. Lar det seg evt gjøre å montere på en ASC knapp som det er på nyere biler når jeg da bytter ut automatkassa?
Olelink Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Puuuh. Etter mye om og men, så venter jeg med turbo. Skal prøve å montere manuell kasse, grenrør og kammer først, så tar jeg det derfra Så da lurer jeg på: Automatkassa mi er 5 trinns og har et "vinterprogram". Det er antispinn på bilen, men bare når vinterprogrammet er aktivt. Lar det seg evt gjøre å montere på en ASC knapp som det er på nyere biler når jeg da bytter ut automatkassa? Ja det burde la seg gjøre ganske enkelt, du må finne tak i et el.skjema for automatkassa sånn at du ser hvor signalet kommer fra. Regner med det går en ledning eller to fra automat kasse hjernen, eller enda enklere så går det direkte fra programvelger knappen din
rulven Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Puuuh. Etter mye om og men, så venter jeg med turbo. Skal prøve å montere manuell kasse, grenrør og kammer først, så tar jeg det derfra Så da lurer jeg på: Automatkassa mi er 5 trinns og har et "vinterprogram". Det er antispinn på bilen, men bare når vinterprogrammet er aktivt. Lar det seg evt gjøre å montere på en ASC knapp som det er på nyere biler når jeg da bytter ut automatkassa? Ja det burde la seg gjøre ganske enkelt, du må finne tak i et el.skjema for automatkassa sånn at du ser hvor signalet kommer fra. Regner med det går en ledning eller to fra hjernen til automat kassa, eller enda enklere så går det direkte fra programvelger knappen din Bra, da løser jo det jeg ganske enkelt. Men, når jeg setter den i vinterprogram så låser den seg i 3dje giret.. Hvordan løses evt dette? ELLER er det noen her som har bygd om samme automatkasse til manuell her som har erfaringer å dele?
Morty999 Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Guttær, bare fordi jeg kjører bmw og bygger biler, betyr ikke det at jeg har utovertiss hehe er vell ingen som har beskylt deg for det heller? eller har jeg ikek fått med meg alt?
rulven Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Guttær, bare fordi jeg kjører bmw og bygger biler, betyr ikke det at jeg har utovertiss hehe er vell ingen som har beskylt deg for det heller? eller har jeg ikek fått med meg alt? Hihi, nei ikke direkte beskyldt meg, men dere skrev "han". Så da retta jeg bare på dere
Morty999 Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 hehe åja tenkte ikke over det. hehe sugetrimmin er gøy det og! men jeg syns nå turbo er kulest jeg da
rulven Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Klart det er gøy med turbo Men venter litt med det tror jeg. Skal jeg først montere turbo, så skal diverse drivverk ol oppgraderes. Og siden penger ikke vokser på trær (snakk om bortkasta skogstur) så får det vente
NiklasJa Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Gir det svaret jeg pleier å gi vedr. trim av E34. Kjøp deg M5 motor (S38), girkasse og driverk. Er overbevist om at det er billigst hk. pr krone brukt. Det meste er "plug & play", du får grom girkasse, clutch og diff. Som faktisk er designet for å holde det hk antallet som du får. Ikke er det dyrt heller hvis man leter på de riktige stedene.
Ballder Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Har nå kjørt hardt med 270 hk ++ i 2 år med kjerra mi, og det er med orginalt drivverk (var en 12V 520 med automat og diffbrems før den ble bygget om til M50B25 og manulle kasse) og umodifisert motor. Lader 0,6 orginale dyser og btr. Bilen ble vistnok kjørt på dyno samtidig som orginal hjerne (chip) ble programert om underveis for optimalt oppsett. Har ingen garanti/bevis på det med dyno/mapping, men bilen går så utrolig jevnt og strøkent på hele registeret, så tror dette er skikkelig gjort ja. Det jeg vil frem til er.. Hvorfor gjøre så mye annet enn og bygge om til manuell kasse? Bortsett fra et avrevet motorfeste, så har denne bilen kun blitt kjørt med og byttet olje 2 år i mitt eie. Men skal det spinnes ut fra hvert kryss så holder det ikke lenge, men det gjør det i grunn ikke med orginal motor heller.
Morty999 Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Gir det svaret jeg pleier å gi vedr. trim av E34.Kjøp deg M5 motor (S38), girkasse og driverk. Er overbevist om at det er billigst hk. pr krone brukt. Det meste er "plug & play", du får grom girkasse, clutch og diff. Som faktisk er designet for å holde det hk antallet som du får. Ikke er det dyrt heller hvis man leter på de riktige stedene. s38 er jo rimelig dyrt i forhold til små trimming da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå