Gå til innhold

323i - Dårligere drag.. HJELP!


espulus
 Share

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte for 30 min siden, og merket at bilen ikke gikk som den skulle.

Har kjørt med Simons DTM-bakpotte i over 1 mnd, og har klaget over mye lyd fra denne..

I dag da jeg kjørte inn til Trondheim, ble denne lyden mindre.. Bilen ble kjørt litt hardt på motorveien med 2 passasjerer..

Da jeg var hjemme, vasket jeg bilen og parkerte den i garasjen.. Jeg dro ut for å kjøre litt, og merket at bilen ikke gikk som den skulle.

Når jeg passerte 4000 på telleren, tok den en pause på rundt 4200 i 3 sekunder, før den gikk videre, litt senere vel og merke..

Noen som vet hva dette kan være? Trenger hjelp snarest!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kan desverre ikke hjelpe deg med problemet du har nå. Men det kan skikkert andre på forumet. Men siden du har en M52B25 må du bare få byttet ut manifolden og gasspjeldkroppen og gassspjeldet ditt.

95-97 323/523 og 328/528 har fabrikkrestriksjoner på innsuget for å komme under hk grenser for forsikring og avgifter i Tyskland. Derfor 328 bare hadde 1 hk mer enn 325.

Jeg hadde en '96 328 og byttet til big bore Throttlebody og manifold til M50 325 manifold for å fjerne restriksjonene BMW la inn. Festene måtte ombygges, jeg kjøpte et sett fra england for 350 pund (3500,-)

Uansett, det samme gjelder for din bil, vet ikke hvor mange hester du får, men iallefall 192, mulig et par til.

Jeg kjøpte mitt fra www.e36coupe.com, men ser det er andre som driver det nå. Mener han som lagde de kittene hadde epost alpina527@hotmail.com , han hadde iallefall alpina527 og mener det var hotmail.

Send en mail dit og spør "are you the guy making M52 big bore throttlebodies and M50 manifold convertions for M52?

Hva har du å tape.

PÅ 328 var det værd hver en krone and then some, errr bortsett fra at jeg mistet lappen i 8 mnd , 10k i bot og måtte kjøre opp på nytt for å kjøre 102 i 60 sone en sommernatt i 02:00 tiden bare en mnd etter "trimmingen" (in my defense trodde jeg det var 80 sone).

Var umulig å ikke kjøre ut 2dre og 3dje på landevei for den dro så jævlig på turtall etter tuningen, før "slet" den over 5k RPM, etter sa den bare MER MER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at den blokker på høyere turtall og rasling under bilen er jo klassiske tegn på at katalysatoren har rast sammen.. Prøv å dunke litt på katalysatoren og hør om det høres ut som det er løse deler der inne.

Det var dette jeg fryktet.. Ny katalysator koster vel drøye 10 lapper, gjør den ikke? :S

Håper for guds skyld at det ikke er katalysatoren som er gåen, for det går vel ikke an å skifte bare innmaten i disse? Man må bytte hele greia, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...