espulus Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 Var ute å kjørte for 30 min siden, og merket at bilen ikke gikk som den skulle. Har kjørt med Simons DTM-bakpotte i over 1 mnd, og har klaget over mye lyd fra denne.. I dag da jeg kjørte inn til Trondheim, ble denne lyden mindre.. Bilen ble kjørt litt hardt på motorveien med 2 passasjerer.. Da jeg var hjemme, vasket jeg bilen og parkerte den i garasjen.. Jeg dro ut for å kjøre litt, og merket at bilen ikke gikk som den skulle. Når jeg passerte 4000 på telleren, tok den en pause på rundt 4200 i 3 sekunder, før den gikk videre, litt senere vel og merke.. Noen som vet hva dette kan være? Trenger hjelp snarest!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet September 13, 2009 Forfatter Share Skrevet September 13, 2009 Ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 vann som har kommet inn i dysen?... event luft i bensintrykkeregulatoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet September 13, 2009 Forfatter Share Skrevet September 13, 2009 Hvordan finner jeg ut om det er dette som er problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 bare kjør litt på turtal samt kondensfjerner så løser det seg sikkert:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet September 14, 2009 Forfatter Share Skrevet September 14, 2009 Kan det være noe så enkelt som at den ikke går på alle 6 sylinderne? Pluggledninger / plugger? Noen? Trenger virkelig hjelp nå :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet September 14, 2009 Forfatter Share Skrevet September 14, 2009 Det høres forresten ut som om det er noe som er løst under bilen når jeg ruser den opp litt på turtall.. Kan innmaten i katalysatoren / kat. være gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet September 14, 2009 Forfatter Share Skrevet September 14, 2009 Må da være noen som har meninger om dette? Trenger hjelp snarest!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillen Skrevet September 14, 2009 Share Skrevet September 14, 2009 Du kan jo sjekke pluggene dine. får ofte en indikasjon da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet September 14, 2009 Share Skrevet September 14, 2009 at den blokker på høyere turtall og rasling under bilen er jo klassiske tegn på at katalysatoren har rast sammen.. Prøv å dunke litt på katalysatoren og hør om det høres ut som det er løse deler der inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WilliamsF1 Skrevet September 14, 2009 Share Skrevet September 14, 2009 Hei. Kan desverre ikke hjelpe deg med problemet du har nå. Men det kan skikkert andre på forumet. Men siden du har en M52B25 må du bare få byttet ut manifolden og gasspjeldkroppen og gassspjeldet ditt. 95-97 323/523 og 328/528 har fabrikkrestriksjoner på innsuget for å komme under hk grenser for forsikring og avgifter i Tyskland. Derfor 328 bare hadde 1 hk mer enn 325. Jeg hadde en '96 328 og byttet til big bore Throttlebody og manifold til M50 325 manifold for å fjerne restriksjonene BMW la inn. Festene måtte ombygges, jeg kjøpte et sett fra england for 350 pund (3500,-) Uansett, det samme gjelder for din bil, vet ikke hvor mange hester du får, men iallefall 192, mulig et par til. Jeg kjøpte mitt fra www.e36coupe.com, men ser det er andre som driver det nå. Mener han som lagde de kittene hadde epost alpina527@hotmail.com , han hadde iallefall alpina527 og mener det var hotmail. Send en mail dit og spør "are you the guy making M52 big bore throttlebodies and M50 manifold convertions for M52? Hva har du å tape. PÅ 328 var det værd hver en krone and then some, errr bortsett fra at jeg mistet lappen i 8 mnd , 10k i bot og måtte kjøre opp på nytt for å kjøre 102 i 60 sone en sommernatt i 02:00 tiden bare en mnd etter "trimmingen" (in my defense trodde jeg det var 80 sone). Var umulig å ikke kjøre ut 2dre og 3dje på landevei for den dro så jævlig på turtall etter tuningen, før "slet" den over 5k RPM, etter sa den bare MER MER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet September 15, 2009 Forfatter Share Skrevet September 15, 2009 at den blokker på høyere turtall og rasling under bilen er jo klassiske tegn på at katalysatoren har rast sammen.. Prøv å dunke litt på katalysatoren og hør om det høres ut som det er løse deler der inne. Det var dette jeg fryktet.. Ny katalysator koster vel drøye 10 lapper, gjør den ikke? :S Håper for guds skyld at det ikke er katalysatoren som er gåen, for det går vel ikke an å skifte bare innmaten i disse? Man må bytte hele greia, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BAYERNRACING Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 ta bort cat'n din. går bedre og lukter bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå