Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppjustering av totalvekt tilhører sjeldenhetene. Det man har gjort er å nedregistrere antall sitteplasser, men ryktene rundt sier at de har sluttet å tillate det nå...

Skrevet

Sette ned til 4 sitteplasser var visst helt greit siden jeg har 2+2 interiør. Men egenvekten på bilen er nå 1700 kg, og mot de 1515 som står i vognkortet til 520'n blir det "litt" over:S

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å godkjenne?

Når alle E34 karosseri klarer opptil 340hk, og M5 understellet er konstruert for å tåle mere enn 340hk, så skjønner jeg ikke hva BT sliter med altså. Lurer også noen ganger på hva dem ikke sliter med engentlig...

Så lenge du har et understell og et karosseri som tåler effekten, skal dem i utgangspunktet kun sjekke at du har satt inn riktige deler. Resten kan de drite i, fordi de ikke kan noe mere enn delenr og hva som står i vognkortet.

Sorry, ble litt off topic. Måtte få ut litt damp her, håper det ordner seg :D

Skrevet

Er vel heller on-topic det der;)

Akuratt det samme jeg tenker, har til og med fått GS til å sende meg utskrift om at alle rammene på E34 har samme rammenummer (som de har stemplet og skrevet under på)... Og fortsatt er det: "nja, mja nei vi vet ikke helt" "du må nok dokumenter litt mer" Argh!

Skrevet
Er vel heller on-topic det der;)

Akuratt det samme jeg tenker, har til og med fått GS til å sende meg utskrift om at alle rammene på E34 har samme rammenummer (som de har stemplet og skrevet under på)... Og fortsatt er det: "nja, mja nei vi vet ikke helt" "du må nok dokumenter litt mer" Argh!

Jeg fikk papirer på akkurat det fra Bmw Norge..

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å godkjenne?

Når alle E34 karosseri klarer opptil 340hk, og M5 understellet er konstruert for å tåle mere enn 340hk, så skjønner jeg ikke hva BT sliter med altså. Lurer også noen ganger på hva dem ikke sliter med engentlig...

Så lenge du har et understell og et karosseri som tåler effekten, skal dem i utgangspunktet kun sjekke at du har satt inn riktige deler. Resten kan de drite i, fordi de ikke kan noe mere enn delenr og hva som står i vognkortet.

Sorry, ble litt off topic. Måtte få ut litt damp her, håper det ordner seg :D

Selv om de er forferdelig trangsynte til tider kan jeg også forstå noe av galskapen, om du kommer ut for en ulykke i M5'n, forsikringsselskapet finner ut at det er din feil og de begynner å grave i bilens historikk. De finner noe ufullstendig/manglende eller difus dokumentasjon og setter seg på bakføttene. Nekter utbetalinger osv. Eller enda værre, du bli påkjørt og motparten finner noe manglende/ufullstendig eller difus dokumentasjon på din bil, setter seg på bakføttene og holder deg ansvarlig selv om du ikke er det.

Skrevet

Men med tanke på at det ikke finnes E34 karosseri som IKKE tåler vekten/kreftene av en M5, og at jeg har kvittering med stempel og underskrift fra ett BMW verksted om at alt som skal være byttet er byttet blir jeg irritert over at det er dette som skal stoppe det hele, når det i prinsipp ikke er et problem...

Skrevet
Men med tanke på at det ikke finnes E34 karosseri som IKKE tåler vekten/kreftene av en M5, og at jeg har kvittering med stempel og underskrift fra ett BMW verksted om at alt som skal være byttet er byttet blir jeg irritert over at det er dette som skal stoppe det hele, når det i prinsipp ikke er et problem...

det fikk jeg og besjed om da jeg var inne for og godkjenne en 520 til 535..han på bt ville ikke se bilen..først skulle jeg få en liste av bmw av alle delene som var ulike..heim og bytte de. og få time på bmw for at de skulle gå over og kjekke..samt papirer på at den var byggd om.så skulle jeg komme tilbake med bilen og så skulle han se chassi nr og vongnkort :)..vips ferdig :)

• 3 months later...
Skrevet

det fikk jeg og besjed om da jeg var inne for og godkjenne en 520 til 535..han på bt ville ikke se bilen..først skulle jeg få en liste av bmw av alle delene som var ulike..heim og bytte de. og få time på bmw for at de skulle gå over og kjekke..samt papirer på at den var byggd om.så skulle jeg komme tilbake med bilen og så skulle han se chassi nr og vongnkort :)..vips ferdig :)

hvor mye skulle bmw ha for og sjekke bilen og papirene?

Skrevet

Du river rett og slett ut alt du ikke trenger i bilen feks alt bak i bagasjerom, stripser opp tankmåler så den viser full,(da denne skal vise full når du viser bilen) og fyll på noen få liter, samtidig ta ut alt du ikke trenger, feks så er det greit med lappesett på boks i stedet for reservehjul( det har bt selv sagt at de godkjenner i stedet for reservehjul) bare med disse tinga burde du tjene glatte 100 kg hvis ikke mer, pga vekta kan ikke overstige det orginal bilen har veid.. kompis har nettopp vært gjenom dette, så fjern alt som ikke må være på plass ved visning.. er mye vekt i deksler osv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...