Gå til innhold

Hvordan ta ut interiør e36 coupe?

Wazu
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp her. Skal kjøpe nytt interiør straks, og siden jeg da må kjøre et stykke å hente det, tenkte jeg å ta ut så mye som mulig før jeg kjører, sånn at jeg er sikker på jeg har nok plass. Tenkte å ta utav baksetene, dørtrekkene bak, muligens dørtrekkene foran, og passasjersetet.

Det jeg da lurer på er hvordan noe av det skal taes ut. framsetene er grei, der er det vel bare 4 bolter i gulvet, pluss en torx til setebeltet. Sitteputen bak er og grei, den har jeg hatt ute før.

Men seteryggene bak, hvordan får man de ut? er jo nedfellbare, så de sitter vel på en slags stang helt nede. men hvordan får man de løs? og hva med putene som sitter intill dørpanelene bak, og selve dørpanelene der? sitter de med klips, eller er det mer avanserte greier?

Hadde satt pris på litt hjelp her, da jeg må ha alt ferdig demontert til i morgen ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seteryggen er festet i en anordning mellom ryggene nederst. Der må du viippe opp en hake for å løse ut seteryggene. Putene på siden sitter "klipset" i toppen. Rykk ut ved å dra til deg toppen av puta, så hekter du den av ved å dra den opp etter den har løsnet.

Sidetrekk/dørtrekk sitter klipset i 3 klips under ruta. Vipp av siderutepakninga nederst i vinduet bak for å evt komme til kanten av dørtrekket/sidetrekket og rykk til deg trekket så løsner klipsene. Det skulle være det. Husk, ha nye klips i bakhånd just in case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret. Tok akkurat utav alt, minus førerstolen og dørtrekkene foran. Var jo egentlig lekende lett, tror jeg brukte 20 minutter på alt sammen.

Var igrunn mye enklere enn jeg hadde trodd. Så for meg at vippesetene bak kom til å bli et helvete å få utav nede, men den patenten i midten var jo genial.

Og ja, alle klipsene på høyre dørtrekk bak knakk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...