WilliamsF1 Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Skal kjøpe en 523 99 mod på torsdag. 2.5 liter med 170 hk. Hva er forskjellen på x23 2.5 literen og x25 motoren på sammen slagvolum men 192 hk? Er det forhåpentligvis strupet manifold som på M52 2.8 literen. Hadde en 328 cab som jeg byttet gasspjeldkropp (throttlebody) + innsug manifolden og voila 222hk. M52 2.8 er strupet fra fabrikken for å komme under 194hk som fir mye dyrere forsikring i Tyskland. I England øker de sperren til 8.100 omd/min fordi de 2.8 literne går så bra på turtall etter man fjerner restriksjonene BMW la inn på innsuget. Hva kan man gjøre med den M52TU 2.5 literen som yter 170 originalt? Håper jaggu det ikke er innsprøytningen eller noe annet dyrt som er forskjell på 192hk motoren og 170 hk versjonen.
korny Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 er manifoild ja, men det er pga firmabil skatt de er slik.
WilliamsF1 Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Takk for svar. Noen tips på hvordan jeg kan tune den TU versjonen med dobbel vanos + variable intake manifold? Det kittet som jeg kjøpte fra England som passet til 323/523, 328/528 passer bare til M52B og ikke til M52TUB. Har ikke sett noen slike sett til M52TUB, sikkert fordi den bruker variable manifold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå