popoval Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Hei. Nå har jeg utsatt regreim bytte på IX'n min alt for lenge så begynner å bli skummelt så nå må jeg bare bytte. Har veldig lyst å prøve å bytte den selv men er jo litt usikker siden det kan bli relativt alvorlig hvis jeg gjør noe feil:p Noen som har lyst å komme med en kjapp "smørbrød liste" over hva jeg må gjøre? hva må demonteres for å komme til og i hvilken rekkefølge? holder med bare stikkord. Tusen takk.. Igjen:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Hei du, her kan sikkert folk rette meg litt men får det viktigste med iallefall: Pleie å ta ut radiator først da det blir mykje bedre plass å skru på etter dette... Tar så viskosevifta etterpå, den er skrudd med links gjenger så du må få låst hjulet på eit vis eller slå på fast nøkkel evt stor skiftenøkkel så den løsner....Trur det er 32mm Så er det berre å skru av hjula viftereima står på, fordeler lokk osv...Husker ikkje alt... Det viktigste er att blokk står riktig i forhold til cam når du setter på den nye reima. Eg pleie å "nullstille" motor før eg tar av den gamle reima, det står eit OT merke på merke og blokk. Håper dette hjelper litt iallefall, eg er sinnsjukt dårleg på å forklare så = Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popoval Skrevet September 15, 2009 Forfatter Share Skrevet September 15, 2009 Hei du, her kan sikkert folk rette meg litt men får det viktigste med iallefall:Pleie å ta ut radiator først da det blir mykje bedre plass å skru på etter dette... Tar så viskosevifta etterpå, den er skrudd med links gjenger så du må få låst hjulet på eit vis eller slå på fast nøkkel evt stor skiftenøkkel så den løsner....Trur det er 32mm Så er det berre å skru av hjula viftereima står på, fordeler lokk osv...Husker ikkje alt... Det viktigste er att blokk står riktig i forhold til cam når du setter på den nye reima. Eg pleie å "nullstille" motor før eg tar av den gamle reima, det står eit OT merke på merke og blokk. Håper dette hjelper litt iallefall, eg er sinnsjukt dårleg på å forklare så = Hjalp veldig. høres jo ikke helt uoverkommelig å gjøre, selv for en neebie som meg:p hehe.. får prøve til helga eller neste helg og se hvordan det går. Ser dere en tråd med "motor til 325IX ønskers kjøpt" så veit dere hva som har skjedd:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Hei du, her kan sikkert folk rette meg litt men får det viktigste med iallefall:Pleie å ta ut radiator først da det blir mykje bedre plass å skru på etter dette... Tar så viskosevifta etterpå, den er skrudd med links gjenger så du må få låst hjulet på eit vis eller slå på fast nøkkel evt stor skiftenøkkel så den løsner....Trur det er 32mm Så er det berre å skru av hjula viftereima står på, fordeler lokk osv...Husker ikkje alt... Det viktigste er att blokk står riktig i forhold til cam når du setter på den nye reima. Eg pleie å "nullstille" motor før eg tar av den gamle reima, det står eit OT merke på merke og blokk. Håper dette hjelper litt iallefall, eg er sinnsjukt dårleg på å forklare så = Hjalp veldig. høres jo ikke helt uoverkommelig å gjøre, selv for en neebie som meg:p hehe.. får prøve til helga eller neste helg og se hvordan det går. Ser dere en tråd med "motor til 325IX ønskers kjøpt" så veit dere hva som har skjedd:) Hehe, det går nokk bra. Eg gjorde dette så å sei aleine første gang og men det kan vere greit å ha med seg en motor kyndig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Hei du, her kan sikkert folk rette meg litt men får det viktigste med iallefall:Pleie å ta ut radiator først da det blir mykje bedre plass å skru på etter dette... Tar så viskosevifta etterpå, den er skrudd med links gjenger så du må få låst hjulet på eit vis eller slå på fast nøkkel evt stor skiftenøkkel så den løsner....Trur det er 32mm Så er det berre å skru av hjula viftereima står på, fordeler lokk osv...Husker ikkje alt... Det viktigste er att blokk står riktig i forhold til cam når du setter på den nye reima. Eg pleie å "nullstille" motor før eg tar av den gamle reima, det står eit OT merke på merke og blokk. Håper dette hjelper litt iallefall, eg er sinnsjukt dårleg på å forklare så = det står vel ikke noe OT merke? men er risset inn ett merke på begge reimhjulene og nede på blokka og toppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 litt dårlige mobil bilder men håper det hjelper l her ser du hvor merkene er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popoval Skrevet September 15, 2009 Forfatter Share Skrevet September 15, 2009 litt dårlige mobil bilder men håper det hjelper l her ser du hvor merkene er De bildene hjalp veldig:) takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 så bra, man trenger ikke være proff får å gjøre dette hehe.. bare viktig at det står på merkene når du tar av den gamle reima og at ikke noe blir flyttet på når du setter på den nye jeg pleier hvertfall og dobbeltsjekke ved å turne motoren 2 hele runder rundt får å kontrollere at ingenting butter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 OT merket er vel kanskje berre på hjulet på veiva det jah:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 trenger du hjelp alex?? hvis du vil så kan du komme opp i verkstedet mitt så kan jeg bytte den for deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popoval Skrevet September 15, 2009 Forfatter Share Skrevet September 15, 2009 trenger du hjelp alex?? hvis du vil så kan du komme opp i verkstedet mitt så kan jeg bytte den for deg Takker for tilbudet:) men tror jeg vill prøve selv først. Er virkelig på tide at jeg lærer mer om motor:p hehe.. Kan ikke ha to 325'r og ikke kunne noen ting om motor:p Kan hende jeg prøver å bestikke deg for å ta en tur til meg hvis jeg sliter:p hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 trenger du hjelp alex?? hvis du vil så kan du komme opp i verkstedet mitt så kan jeg bytte den for deg Takker for tilbudet:) men tror jeg vill prøve selv først. Er virkelig på tide at jeg lærer mer om motor:p hehe.. Kan ikke ha to 325'r og ikke kunne noen ting om motor:p Kan hende jeg prøver å bestikke deg for å ta en tur til meg hvis jeg sliter:p hehe.. den er god Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popoval Skrevet September 25, 2009 Forfatter Share Skrevet September 25, 2009 Tenkte jeg sku si at jeg byttet reima i går og så langt har det ikke kommet rare lyder fra motoren:) Tusen takk for hjelpa med dette;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet September 25, 2009 Share Skrevet September 25, 2009 Tenkte jeg sku si at jeg byttet reima i går og så langt har det ikke kommet rare lyder fra motoren:)Tusen takk for hjelpa med dette;) Så lenge motoren har vert starta, du har stramma til reima godt nokk og bilen går som den skal er dette i boks Godt å kunne vere til hjelp om eg har vert det, derfor vi har dette forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå