Gå til innhold

Turbo bygg m20, noen spørsmål!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lurer på noe, skal muligens bygge turbo på m20b25 min, er en 86 mod. Skal ikke kjøre mye trykk, maks 0.5 bar. Har garret t3 turbo, dyser fra 3.5 liter, og en liten cooler som passer mellom lyktene på bilen.

Det jeg lurer på er: Hvilken løsning har dere når det kommer til den gummibelgen som er orginalt på 2.5 litern? den belgen med tomgangsmotor osv, hvordan skal man gjøre dette når man skal bygge turbo på motoren? kan man bare kjøpe seg t-kryss silikon slanger og sette de på de? eller evt sveise ett rør med 2 utganger til de slangene som skal være på, og bare legge en slange til begge deler?

har som dere skjønner aldri bygd turbo før, så hjelp mottas med stor takk:)

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

oi, hvordan får man justert tenningen rett i forhold til bensin osv da?

Hvor mye effekt snakker vi på 0.5 bar? og hvor mye effekt snakker vi på 1.0 bar?

Skrevet
Jeg lader 1,2 men har veldig lav kompresjon. Vet de lader opp mot 1.0 med riktig tenning/fuel som nevnt.

Hvordan har du fått den lave kompen? facelift motor?

hvilken komp er det i min preface motor?

Skrevet

i din motor er det 9.7:1 i komp noe som er høyt, 1 kg ladetrykk på den hadde du i hvertfall fått 300 på hjula, menn det er ikke sjangs på orginal toppakning. så 0,4 0,5 er greit, var det jeg kjørte før på orginal toppakning og fungerte fint, (min raste på grunn av dårlig wastegate som ikke klarte å holde trykket ordentlig på plass ;) jeg hadde bare en chip som senket tenning, og helt orginal bensin ellers, menn med litt større syser som du har, og stramme opp lmm litt så er du på den sikre siden ;) menn med større dyser vill den surne på tomgang hvis den får stå litt ;)

jeg har kjøpt sprut så har den hjærnen med chippen i liggende ;)

Mvh Andreas

Skrevet

a dekk kittet med chip og dyser gir ca 280 -300 på hjula ved 1 bar. det er det bremsepapirer på!

så får du i tillegg en preface motor med 9,7:1 i komp som er høyt! kompresjon= hester!

så jo det får han!

Mvh Andreas

Skrevet
a dekk kittet med chip og dyser gir ca 280 -300 på hjula ved 1 bar. det er det bremsepapirer på!

så får du i tillegg en preface motor med 9,7:1 i komp som er høyt! kompresjon= hester!

så jo det får han!

Mvh Andreas

Word!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...