Melkvik Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Hei lurer på noe, skal muligens bygge turbo på m20b25 min, er en 86 mod. Skal ikke kjøre mye trykk, maks 0.5 bar. Har garret t3 turbo, dyser fra 3.5 liter, og en liten cooler som passer mellom lyktene på bilen. Det jeg lurer på er: Hvilken løsning har dere når det kommer til den gummibelgen som er orginalt på 2.5 litern? den belgen med tomgangsmotor osv, hvordan skal man gjøre dette når man skal bygge turbo på motoren? kan man bare kjøpe seg t-kryss silikon slanger og sette de på de? eller evt sveise ett rør med 2 utganger til de slangene som skal være på, og bare legge en slange til begge deler? har som dere skjønner aldri bygd turbo før, så hjelp mottas med stor takk:)
tangorev Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 begge løsningene du nevner skal fungere fint. Evt kjøre uten tomgangsregulatoren, er ikke krise. viktigste er at du ikke bruker orginal-belgen bare
Melkvik Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 he he oki:-) tipper jeg sveiser meg ett rør jeg. Men du? Kjørte du på mye trøkk på org innmat du? 0.4-0.5 gär vel bra?
rel0ad Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 kan vel kjøre ett kilo å om du fåt rett bensin, bunnsolide de motorene der. å løsningen med å sveise inn nipler har jeg brukt, å fungerer perfekt
Melkvik Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 1 kg? er vel litt mye? vet ikke helt kompresjons forholdet i preface 2.5 jeg, men det er nå ikke helt ideelt vet jeg.
tangorev Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Jeg lader 1,2 men har veldig lav kompresjon. Vet de lader opp mot 1.0 med riktig tenning/fuel som nevnt.
Melkvik Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 oi, hvordan får man justert tenningen rett i forhold til bensin osv da? Hvor mye effekt snakker vi på 0.5 bar? og hvor mye effekt snakker vi på 1.0 bar?
Melkvik Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 Jeg lader 1,2 men har veldig lav kompresjon. Vet de lader opp mot 1.0 med riktig tenning/fuel som nevnt. Hvordan har du fått den lave kompen? facelift motor? hvilken komp er det i min preface motor?
andyE30 Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 bump går ann å bytte topp får å øke\senke komp;) innmaten er jo samme fårde;)
E30 Andreas Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 i din motor er det 9.7:1 i komp noe som er høyt, 1 kg ladetrykk på den hadde du i hvertfall fått 300 på hjula, menn det er ikke sjangs på orginal toppakning. så 0,4 0,5 er greit, var det jeg kjørte før på orginal toppakning og fungerte fint, (min raste på grunn av dårlig wastegate som ikke klarte å holde trykket ordentlig på plass jeg hadde bare en chip som senket tenning, og helt orginal bensin ellers, menn med litt større syser som du har, og stramme opp lmm litt så er du på den sikre siden menn med større dyser vill den surne på tomgang hvis den får stå litt jeg har kjøpt sprut så har den hjærnen med chippen i liggende Mvh Andreas
OLEZZ Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 ALDRI i verden 300 hjulhk på 1 bar med orginal motor og sprut. Kanskje med datasprut og litt annet snacks.
E30 Andreas Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 a dekk kittet med chip og dyser gir ca 280 -300 på hjula ved 1 bar. det er det bremsepapirer på! så får du i tillegg en preface motor med 9,7:1 i komp som er høyt! kompresjon= hester! så jo det får han! Mvh Andreas
rel0ad Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 a dekk kittet med chip og dyser gir ca 280 -300 på hjula ved 1 bar. det er det bremsepapirer på!så får du i tillegg en preface motor med 9,7:1 i komp som er høyt! kompresjon= hester! så jo det får han! Mvh Andreas Word!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå