E30 Andreas Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 hei, lurer på om noen vet hvor lenge orginal bensinpumpe holder? (i effekt) kan man kjøre 300 på hjula med org bensin pumpe? eller må man bytte? evt til hvem? takker for alle svar Andreas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Noe over 300hk anbefales iallefall ikke. Jeg har forsøkt å fått ut noen specs på en standard Bosch "032" (mener jeg de het), de som sitter orginalt på E30 facelift og stort sett alle 325i. Eneste jeg fant ut av var at de satt orginalt på E23 745i, som har 254hk orginalt. Mange kjører jo S50/S38 på disse pumpene uten problem virker det som. Lag deg iallefall catchtank, så er du på den sikre siden (ihvertfall i E30). Nå spiller jo selvsagt bensintrykket ditt inn endel også. Bensinpumpe er såpass billig i forhold til hvor viktig den er, så her tilsier all fornuft at man ikke skal gå på akkord. Edit: Fant nr.. Bosch 0 580 464 032 http://www.atpelectronics.co.uk/Catalogue/bmw.htm Finn ut hva din pumpe heter, og let deretter opp. De bruker å ligge på rundt 130L pr. time @ 3 bar, ut ifra hva bilens instruksjonsmanual sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Andreas Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 bilen er i utgangspunktet en 320, menn 2l 2,5l har samme pumper, bilen er en87 modell. menn er det en pumpe som passer rett o orginale festet med orginale ledningene osv? prøver å gjøre det enklest mulig. andreas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Andreas Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 bosch 040 pumpa kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 040 pumpe er rimelig heavy duty, så den kan du nok se bort fra. Som sagt, iflg. instruksjonsboka skal de fleste E30r ha rundt 130L pr. time @ 3bar, og de største Bosch pumpene har jo dobbelt så mye kapasitet. Det er ekstern pumpe du snakker om, som sitter foran venstre bakhjul? Det er isåfall identisk som det jeg hadde, og er trolig også en "032" pumpe, men dette må du sjekke opp selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Andreas Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 sitter ikke pumpa i tanken på e30? og da kan man bytte den med en 040 intank pumpe? som holder til 500 hk jeg skal ha 400. eller? Andreas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Sitter som oftest bare en pumpe på E30. Enten en i tanken, eller en ekstern på nevnte sted. Bare kikk under foran venstre bakhjul. Har du ikke pumpe der så har du den i tanken. PPF selger blant annet pumper som passer i tanken, som klarer 5-600hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Andreas Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 ok takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå