davik Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Kom plutselig en skrapelyd fra fremre hjul, trodde først at det kunne være slitte klosser.. kjøpte nye og skulle skifte, men de var ok, så det trengs ikke. Men den skrapelyden er der, uten at det var noe synlig som skulle tilsi at den skal være der... Hjulet kan dreies greit rundt når jeg jekka opp, så lyden er til stede bare når jeg bremser. Kan hende det var litt varmt, men ikke nevneverdig igrunn i forhold til andre fremhjulet. Har ikke vert byttet verken skive\klosser\caliper så lenge jeg har hatt bilen (kjørt 100', 70' når jeg kjøpte den). Er en liten kant på skiven, kan det være den som tar borti når jeg bremser? Fint om noen har tips om hva dette kan være. BMW 323 ci 00.mod
BMW ///BJ Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 det kan være kanten på skiva som lager lyden ja, prøv å skrap av rust kanten med en flat trekker elns.. sjekk at det ikke ligger noen stein imellom skiva og caliper feks, det er ikke så veldig mye feil som det kan være
Melkvik Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Det kan være rustkant ja, eller evt noe blekk som klossene står i som er løst og blir klemt inn mot skiva når du bremser? men mest sannsynlig en rust kant da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå