Gå til innhold

MGR's E36 320 "Black Diamond"(NYE BILDER LAGT TIL)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen:

BMW 320 sedan ifra 1992, i fargen Diamantswartz(derav navnet) Bilen gikk i tyskland fram til 2000, så importert til norge. hatt to eiere her før meg sånn jeg har forstått.

Bilen hadde gått 220 000 når jeg kjøpte den i slutten av februar.

og hadde blitt bytta motor til m50b25. men diff mellomaksling og stikkakslinger er 320.

da så den sånn ut:

8gx519x79iguuzwmkmga.jpg

bilen hadde hvite hjørne blinklys, grå sideblinklys og m3 baklykter samt senkesett uten papirer.

første jeg gjorde var og lakkere grillen svart på nytt, siden det var en krom grill som var lakka, og hadde begynt å flasse.

forrige eier sa motoren ikke gikk ordentlig pga lambda, og fikk med en til å bytte, byttet den men det hjalp ikke, så har drivd på fram og tilbake med å bytte deler som skal gjøre det bra igjen. dynamo, plugger, lmm, kam og veivsensor, samt coiler..

Men fortsatt så kutter bilen på 4000rpm ved full gass.

så har noen, noen tips så skrik ut!!?

bilen fikk så en dårlig lakka m3 kopi front og hartge replica felger i 8,5x18" og 9,5x18" med 225/40r18 framme og 235/40r18.

og markeringslys i blinklysa.

da vart den sånn:

6jvt9t6kk1qbnhfune75.jpg

k12wzq29oxsmv3a9knii.jpg

lo3zbqc9kj7vs0av9cnh.jpg

Dagen etter vart jeg stoppa pga at politiet hadde promille kontroll og jeg kom kjørende forbi uten skilt framme siden front fangern var nylakka.

politi karene var litt forbanna og sa at det var sånne som meg, i sånn type bil som min som var akkurat de de var ute etter. da vart jeg litt forbanna.

Fikk ei uke på meg og vise bilen med påmontert skilt på, på Biltilsynet.

Men som den kverrulanten jeg er måtte jeg spørr om det ikke var to uker som var standard, sia det var det før.

Da vart politimester Bastian sur, og sa han godt kunne gi meg en dag også som trussel. så skreiv han opp felger og senk på mangellappen også.

Bilen stoppa sjølsagt to dager etter pga veivsensor, som jeg ikke fant ut før enn en mnd etterpå.

Så da hadde jeg ringt BT og forklarte det, og de fjærna avskiltningsbegjæret..

Nytt justerbart senkesett vart montert, med e46 m3 topplager bak, og var egentlig klar til visning, men fikk aldri somla meg til å bestille hjulstillings kontroll.

Fikk tatt hjulstillingskontroll i sommer, men de hadde problem med skrivern så fikk de ikke ut, og skulle komme igjen dagen etter for å få tatt det på ny, og da spurte jeg om de kunne sjekke foringer bak også.

Da påsto de at de øvre-ytre svingarms foringer var gåene, så jeg kjøpte nye, og skulle bytte, men de så helt fine ut.. så da ga jeg F i det med det første.

men en ting jeg lurte på, hva kan gjøre at bilen er 2-3-cm lavere på høyre side bak enn venstre? enda den står på det høyeste på høyre side og ca på mindten på venstre side? er vel ingen foringer som har så mye slark viss de er defekte?

så da er godkjenninga på vent, tar den til vintern da bilen er justert opp litt og vinterdekkan er på.

etter dette vart det montert m3 sidelister som vart lakka i bilens farge, samt lakka fronten på nytt og listene i fronten.

og monterte lyktelister men de gikk fort av igjen da de ikke satt så bra.

monterte også sonar blinklys, også med markeringslys i:)

55rh19ta1xocdmi3vdw8.jpg

4k7746sajaxs5a86r95n.jpg

vart fikset høytaler deksler i sparkepanelet, av et stykk org deksel, et stykk mdf ring, fleece og polyester, det gikk overaskende bra, men litt trangt å få på, samt at det mangler trekk.

så hvor får jeg tak i svart skai som er stretch?

har også montert slissa og hullborrede skiver framme med redstuffklosser, skal også monteres bak, men ikke fått somlet meg til det.

nå har bilen fått guletåkelys, mtech grill i frontfangern og nye sykt dårlige linglong dekk framme i 215/40 dim. har også bestilt clutch som skal byttes innen de første ukene nå.

Liste over ting som skal gjøres og bli gjort framover. (_) =ugjort (x) = gjort.

(_)M bakfanger

(_)Aerodynamic skjørt(har liggende, mangler bare lakk og klips)

(_)Carbon deksler på b stolpene og lista på bakdøra mellom rutene

(_)Csl look carbon bakluke

(_)Carbon panser

(_)Carbon dekaler på taket

(_)Lakke hele bilen i samme farge med noen nyanser lysere, forruten tak, panser, bakluke.

(_)Carbon frontleppe

(_)M20 svinghjul

(_)Grenrør med eksoswrap

(_)Innsugskam på eksossiden

(_)325 eksos med eksoswrap og scorpion bakpotte

(_)Diffbrems/sperre enten 320, 325, m3 eller kaaz

(_)Nye seter og baksete, kanskje bøttestoler.

(_)Nytt justerbart senkesett

(_)Topp lager bak til demperne som ikke knirker

(_)Powerflex til bakstilling

(_)Camberjusterings stag bak og Camber justering topplager framme

(_)Sveise/lime m3 forsterkninger til traversen

(_)Hydraulisk brekk

(_)Space ut endeledd så bedre styreutslag oppnåes.

(_)Nytt ratt, girkule og brekk.

(_)Nye lykteglass da de som er der er stygge av steinsprut

(_)Nye baklykter

(_)Fjærne lakk på felgene, og polere det blank, mulig bare på kanten, men antagelig hele felgen. Kanskje lakkere senter, grått, hvitt eller svart, kanskje i bilens farge.

(_)Bremseluft kanaler

(_)Tårnstag

(_)eller bare mange små ting.

flere bilder framover kommer!:)

Skrevet

Siden dama dro hjem til familien sin i helga, spurte jeg fint om jeg kunne låne speilreflekskameraet hennes, siden det er lite brukt men hun måtte ha det da hun går på Media linja..

jeg har lest litt om iso og sånne ting, men vil ikke si jeg har skjønt så masse, men fikk da skrudd av blitsen, og fant noen bra plasser og ta bilder, så var det bare å fyre løs. er min bil på bildene.

2rghw90cbk6zl7mgyzrz.jpgh9ln5abhtr8m3ptu2702.jpg

zg6kdm5fynnm6wdcvpcz.jpg

jroi1b1lxpwtm90dy69q.jpg

ckp1zr7kl5zk6wpv398u.jpg

j8jc936wxhyhzsuz5wxr.jpg

9s5ow9hgu764920zzy7b.jpg

ss2ap3wdg5iyen9bb60f.jpg

ui7zfpe1wmrqj6k7xb9w.jpg

f7rtjj6j6oh2lj1802ve.jpg

45uk1j6b5n1svw8zlwy3.jpg

81e27cvjw5xfyhs7c9lp.jpg

oa77eefoa6lqlsmesm0f.jpg

onv51s8wcloga8hcebxb.jpg

9awgetw01i2308shg28j.jpg

6aok3l4j9aum85bkjmcd.jpg

x8usajnovilipo94kmgk.jpg

l037ffhogysrve761ycn.jpg

6y7w5x0t748d1hc900gr.jpg

8ma8sdol9z830zrnwk3x.jpg

kwl8l1lbjpq5ghduvz9y.jpg

a8owk2w72d72b5i9zg9v.jpg

det var de beste ifra i kveld:)

Skrevet

I går kveld gikk jeg på å byttet bremser og håndbrekkbånd bak:) å det gikk ypperlig, men hadde ikke tid til å få stramma brekket å sånn ordentlig, så det blir gjort seinere.

men noen som vet hvor jeg kan få tak i skai som funker fint og strekke litt? så det er bra og trekke rundt ting?

og neste ting, noen som har peil på motorproblemet mitt? at den kutter på 4000rpm på båndgass? den kutter også tidligere viss jeg har på ting som trekker mye strøm.

• 6 months later...
  • 2 months later...
Skrevet

har byttet alle coilene, selv holder jeg en knapp på urog kam sensor, dynamo, eller noe annet rart.

Bilen står for tiden utenfor garasjen, og venter på ny clutch og bli vasket og pusset på, men bruker desverre all min tid til min 200sx s14, som krever alt for mye skruing, men gøy når det går:D

Ingen som har lyst til å bytte 200sx'n inn i en strøken 328i e36 ?:D

trenger en billigere bruksbil:P

Savner bimmern noe sykt, savner 6'er lyd!

Hartge felger kler bilen veldig godt:)

Men bbs lm kler den bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...