rolfi Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 Hei. Bare sånn generelt sett. Er det mulig? Tenker M20. De "nye" har jo fordeler på kammen. Vil dette funke greit med forgasseroppsett, eller vil det tenne i hytt og gevær? (skal evt. inn i bil som alltid har hatt forgassermotor.)
C.Ellingsen Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 Jeg ville nå tro at det er mye lettere å beholde innsprøytningen. Jeg tror at du vil få mye problemer med tenning osv med forgasser. Men du kan jo bygge om til "gamle" typen tenning med fordeler på blokka men tror allikavel du vil få problemer.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 Om du har injection eller ei har ingentinga å si men spørs hvilken tenning du skal bruke. Du må bruke tenninga fra en motronic motor hvis du skal ha fordeler på kammen. De eldre har trigger i fordelern som står på blokka.
rolfi Skrevet September 17, 2009 Forfatter Skrevet September 17, 2009 Om du har injection eller ei har ingentinga å si men spørs hvilken tenning du skal bruke.Du må bruke tenninga fra en motronic motor hvis du skal ha fordeler på kammen. De eldre har trigger i fordelern som står på blokka. Takker for bra svar. Motronicen har vel veivhjulssensor. Finner i ETK noe som heter Pulse generator og Plug terminal control. (Delenr 12141710668 og 12521270971) Førstnevnte står det at det trengs 2 av. Er det bare dette som skal til, for å få tenningsopplegget til å fungere med gassere? Jeg ville nå tro at det er mye lettere å beholde innsprøytningen. Jeg tror at du vil få mye problemer med tenning osv med forgasser.Men du kan jo bygge om til "gamle" typen tenning med fordeler på blokka men tror allikavel du vil få problemer. Innsprøytning er like uaktuelt som å spise mark.
rolfi Skrevet September 18, 2009 Forfatter Skrevet September 18, 2009 Noen flere som vet noe om det? Evt. som har gjort det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå