Dagfinn Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 Jeg har endelig fått meg carsoft 6.5 nå. Men har problemer med å få det til å virke. Jeg bruker windows vista, og en usb til serie port adapter. Problemet er at jeg får bare opp en feilmelding om "bad communication" når jeg prøver å kjøre programmet. En annen ting er at ingen av de to diodene, på den bmw boksen som fulgte med, lyser. Burde de ikke dette? Har noen erfaringer med dette? evt hva feilen kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaWeRiCk Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 Joda Det skal lyse i lysene på boksen som fulgte med kabelen.. Den får strøm fra bilen. På min e36 318IS 93 mod lyser boksen med en gang jeg plugger i kabelen i kontakten (i motor rommet) Har prøvd Carsoft på vista og det fungerte, litt usikker på om usb adapter fungerer, noen adapter funker og noen sier det ikke funker.. hvis ikke boksen på kabelen din har strøm så vil det ikke fungere uansett:( Det er skrevet en del tips å erfaringer iforumet tidligere om bruk av Carsoft. søk i Teknisk på forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radeon Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 Har lest at den carsoft boksen funker dårlig med usb-com overgang. Det eneste som funker greit er de PCMCIA-Com overgangene. På min (kinavare) lyser ikke diodene før jeg leser av info fra bilen. Hvis jeg bare har den tilkoblet er de mørke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Highway61 Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 De aller fleste har problemer med USB-overgang som nevnt over. Hørt at Vista ikke er helt optimalt heller, men bytt overgang til pcmcia først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 18, 2009 Share Skrevet September 18, 2009 Det koster ikke mye med dagens gamle PC PII med com port på QXL på tusen lapp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet September 18, 2009 Share Skrevet September 18, 2009 Du har sikkert lest denne, men jeg poster den her alikevel: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1336403#1336403 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagfinn Skrevet September 18, 2009 Forfatter Share Skrevet September 18, 2009 Jepp, da fikk jeg carsoft til å virke perfekt. Med windows vista og usb til serieport adapter Nesten flaut å si med, men det kan virke som at problemene mine skyldtes at jeg hadde satt tenninga i hakk en, istedet for hakk to. Satte også carsoft til å kjøre med xp kompatibilitet. Hastigheten på porten trengte jeg ikke å endre. Så der håper jeg jeg drepte alle mytene om at det ikke går an å kjøre carsoft med vista og usb adapter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet September 19, 2009 Share Skrevet September 19, 2009 Hehe Får du noen "Module does not respond" på noen moduler du vet at du har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagfinn Skrevet September 19, 2009 Forfatter Share Skrevet September 19, 2009 vel, gjøre jo det da, hehe, men det virker på det jeg måtte finne utav iallefall. Abs/asc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå