sveinern2 Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 Hei! Har et lite problem med bilen min... Problem: Når jeg akselerer, og kommer til ca 4000rpm begynner bilen å fuske, fuskinga varte somregel bare noen sekunder, men i de siste har det blitt verre og kan vare helt fra 1000rpm til 6000rpm. Fuskinga hørest ut som en slags "brrrrrruuum" lyd, som at den ikke tenner ordentlig... Når den fusker så øker turtallet, men svært sakte. Bilet ettertenner også, dog ikke så ofte. Detter skjer ikke altid, men veeeldig ofte. Samtidig som dette problemet kom begynte dashbordet å leve sitt eget liv. Viserene spretter opp og ned som de vil, men også dette kommer bare av og til. Og virker ikke som om dette har noe med fuskinga å jør. vær/ andre forhold: Fusker i all slags vær. Men fuskinga ser ut til å bli værre om bilen er tungt lastet Tid: Problemet begynte for ca 2uker og ca 6000km siden. Drivstoff: Har kjørt på 95.98 og 95v-power synest det fusket mindre med sistnevnte, men det er sikkert bare innbilling.. Rolling Eyes Bil: Bmw 318IS Coupe Bilen har gått 244 000 Motor har gått 144 000 93mod. Deler byttet i de siste: Bensin filter byttet for ca 1år siden Plugger byttet for ca 1år siden (til biltema plugger) Bytta til biltema power filter for ca 1 1/2 år siden Olje byttet hver 10 000km Bilen har også Simons effektanlegg, fra katalysator og bak. Håper noen kan hjelpe,
urgem3 Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 sjekk for vann/oile i coiler. typiske symptomer om det samler seg vann der
Tommy. S Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 hei hehe kjøpte nett her en e36 cupe 318 is som du har gammle eieren,, AUDI mekaniker fra MØLLER BIL i HAUGESUND HAHAHA. audi mekaniker sku jo si seg selv å ikke kjøpe bil da hehe menmen. seriøst. han sa det var lamda sonden. bytta den. hjalp ikke men du kan prøve. kjekka de 3 releene som henger på sia av sikrings boksa som e kobla på lednings nettet. der mangla den oransje mener eg d var. den innerste isåfall. kobla til ny og der brant hele driten hehe. 21.000kr fra forsikrings selskapet, 2 kvelder , 1000kr og en kebab etter var d fikset hehe. men bytt de tre releene og først kjekk ledningene de er kobla til, at de er i god stand og og ikke smelta eller, ja defekte. derfor mine gikk i lufta hehe. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå