Lydpotte Skrevet September 18, 2009 Skrevet September 18, 2009 Hallo godt folk! Under en kjøretur for noen dager siden begynte motorn og fuske/lugge litt. Fant ut at den ene tennpluggen var helt innpakket i fastbrent olje rundt tennstiften. Byttet tennplugg og motorn ble fin igjen. Men det gikk ikke mange kilometere før fuskingen startet igjen og den nye tennpluggen var i samme tilstand som den gamle. Det virker som det lekker olje inn i sylindern, samt at det lekker noe olje ved toppdekksel/toppen fremme mot torpedoveggen. Noe som har erfart noe liggende? Evt formening om hva som er feil? På forhånd takk!
BMWtotti Skrevet September 18, 2009 Skrevet September 18, 2009 Sitter vel egne pakninger rundt plugg hullene som det kan være lurt å skifte. Skiftet på min for ei lita stund sia og de var så sprø at de brakk når jeg tok de ut. Får vel ett toppdekselpakningsset til 150-200 kr antar jeg. Gjort på en halvtime. Det med olje i sylinderen kan vel heller tyde på topp pakning, men kan i alle fall være lurt å prøve toppdekselet først.
Lydpotte Skrevet September 18, 2009 Forfatter Skrevet September 18, 2009 både topp pakning og toppdekselpakningen ble byttet for noen få tusen km siden. Men jeg får se litt nøyere på pakningene rundt pluggene.
Lydpotte Skrevet September 18, 2009 Forfatter Skrevet September 18, 2009 Dette er M20B25 motoren. Spørsmål angående de pakningene til pluggene, må jeg av med topp dekselet for å finne de? Var ute å sjekket litt nøyere etter nå og det ligger olje i plugg brønnene til de to pluggene nærmest torpedoveggen. Men kun den ene pluggen som var oljete på stiften. Kunne ikke se noe olje rundt toppdekselet så skjønner ikke helt hvor denne oljen kommer fra....
aottesen Skrevet September 18, 2009 Skrevet September 18, 2009 Urk .. Håper for din del det ikke er toppen som er gåen. Krysser fingre, armer, bein og tær for din del!
Azeton Skrevet September 19, 2009 Skrevet September 19, 2009 M20 Toppendekselet har ikke pakning rundt plugghullene slik som M50 har.. Så må være noe ganske rart hvis du har fått olje inn der uten at det siver ut fra toppdekselpakning. Sølt noe olje? Vask det bort og se om det kommer fort tilbake?
Lydpotte Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 jeg får ta å vaske motorn og se nærmere, kan jo være noe gammel olje evt søl. Men problemet er at den ene pluggen blir så oljete at den ikke klarer å gi ordentlig gnist, så motorn går ikke rent. Går hvertfall ut i fra det ettersom det blir bra når den byttes. Men kan det ha sevet noe olje inn i sylindern hvis plugg brønnen har vært fylt med olje? For nå har jeg tørket ut av pluggbrønnene og der er det tørt, men stiften blir fortsatt dekket med olje?
Lydpotte Skrevet September 29, 2009 Forfatter Skrevet September 29, 2009 Ikke som jeg har merket ennå, men bilen har oppført seg fint i det siste, så får man se. takk for innspill!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå