Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må gjøres for å godkjenne en 323i E36 med 3.2l M3 motor?

Kan det være greit å kjøpe en M3 delebil?

Noen som har gjort dette før, og er det noen som vet ca. hvor mye dette vil koste? Er det verdt det? osv osv osv ..

Takker for alle svar:)

Skrevet

søk om ombygging til biltilsynet FØR du begynner.

greieste er vell å kjøpe en dele bil.

girkasse, alt til bremser, og drivverk må byttes.

+ forsterkninger til girkasse må sveises inn, evnt forsterkning til bakstilling hvis det er 3.2.

Det koster vell ikke mer enn noen timer i garagen og delebilen.

Om 323'en har vært i norge i mindre enn 10 år da..

edit: om det er verdt det kommer vell an på hva du får for bilen slik den står idag.

ombyggde m3'er har jeg sett ned i 70 000. ikke det fineste eksemplaret da. heller ikke godkjent.

Skrevet
søk om ombygging til biltilsynet FØR du begynner.

greieste er vell å kjøpe en dele bil.

girkasse, alt til bremser, og drivverk må byttes.

+ forsterkninger til girkasse må sveises inn, evnt forsterkning til bakstilling hvis det er 3.2.

Det koster vell ikke mer enn noen timer i garagen og delebilen.

Om 323'en har vært i norge i mindre enn 10 år da..

edit: om det er verdt det kommer vell an på hva du får for bilen slik den står idag.

ombyggde m3'er har jeg sett ned i 70 000. ikke det fineste eksemplaret da. heller ikke godkjent.

Skal søke på mandag, og jeg har en delebil på hånden:)

Jeg har fått bud på bilen min på 90.000. (Hvis det var det du mente)

Tenkte jeg skulle bytte hele understellet.. Er det nødvendig, og er DET verdt det? :b Har ikke så veldig mye peiling, men har folk som kan fikse det for meg..

Skrevet

om du får 90 000 for bilen din, går du nok med stort tap når du selger den ombygd.

selg heller 323'en og kjøp en ferdig ombygd og godkjent.

eller kjøp en billig 320 for å bygge på..

Skrevet

Ville prioritert motsatt, forsterkning i bakstilling er ett must for å unngå "subframe disaster" altså at traversfestene dine svikter.

Girkasse forsterkningene er ikke ett like stort problem, har selv aldri hørt om noen som har ødelsgt noe der. Men det beste er jo begge deler :)

Skrevet

neida, skrev bare opp hva som er nødvendig.

3.0 l har bare forsterkninger på girkasse festene.

3.2 har begge, men helt klart å anbefale å sveise inn disse uansett.

Skrevet

neida, skrev bare opp hva som er nødvendig.

3.0 l har bare forsterkninger på girkasse festene.

3.2 har begge, men helt klart å anbefale å sveise inn disse uansett.

Ikke helt korrekt,

De første 3.0l M3 hadde ikke forsterkninger i traversfestet men de fikk en gang allerede i 94. Altså er det kun 3.0l før ca midt i 94 som ikke har traversforsterkninger innsveiset. 3.0l fra 94 til 96 samt 3.2ø har forsterkningene. :)

Er også usikker på om at girkasse forsterkningene satt på 3.0l M3 før 94, mener å ha lest at alle disse forsterkningene kom samtidig, ergo kom mangler 3.0l før midten 94 begge typer forsterkninger. Men her er jeg litt usikker.

Uansett er det ingen tvil om at når man først skal ned med bakstilling og drivlinje så bør begge disse forsterkningene monteres (fire stk i chassiet der traversen festes og 2 stk i girkasse opphenget).

Skrevet

ok.

jeg trodde det bare var 3.2 som hadde forsterkninger i bakstilling.

jeg har forsterkningene på girkassa på min 3.0 , må nesten ut å sjekke om det er forsterka bakstilling også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...