aottesen Skrevet September 20, 2009 Skrevet September 20, 2009 Var på vei hjem i sted, og plutselig oppstod denne lyden! (se youtube-klipp) Det var veldig vanskelig å lokalisere den mens jeg kjørte, og jeg var alene i bilen. Men, det høres ut som om den kommer fra enten gearkassen eller høyre forhjul. Lyden avtok ikke ved å trø inn clutch, heller ikke ved å trokke på bremsen. Lyden varierte etter også hastighet. Det høres egentlig ut som om noe tar borti enten aksling, gearkasse eller noe rundt høyre fremhjul. Er det noen som vet hva det kan være? Jeg la meg på alle fire for å se under bilen, men fant ingenting. Tusen takk for svar!
urgem3 Skrevet September 20, 2009 Skrevet September 20, 2009 synes det ligner litt på frieksos, men det er veldig vanskelig og høre lyder over lydklipp
aottesen Skrevet September 20, 2009 Forfatter Skrevet September 20, 2009 Fri eksos er det nok ikke, for den er ganske så tett. Lyden høres egentlig best inni kupeen under kjøring (åpnet vinduene, men hørte ingenting). Kan man høre det inn, dersom et kulelager ryker på ett av hjulene? Mistenker at det er en av to - enten kulelager eller noe rundt gearkasse/aksling.
aloebiz.net Skrevet September 20, 2009 Skrevet September 20, 2009 heis opp bilen og snurr hjula rundt med bilen i fri gir... hør etter lyden.. da finner du den nok
badsha Skrevet September 20, 2009 Skrevet September 20, 2009 den lyden er kjent.... er bremseskjoldene som tar bort i skivene med grus og dritt, prøv å dytt på alle av dem.
aottesen Skrevet September 20, 2009 Forfatter Skrevet September 20, 2009 Trodde kanskje det kunne være det jeg også, men.. Nå har jeg hatt brodern med på kjøretur. Gåent/tørt kulelager i kassen, var dommen. Godt det ligger ny kasse og venter i kjelleren..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå