Gå til innhold

ombygging fra b20 til b 28


bjarne320
 Share

Anbefalte innlegg

Tror du bør bytte kassa.

328 kassa er visstnok lik m3 3l kassa, og tåler engoddel mer enn 320 kassa.

Ang startsperre, så trenger du;

ews(II) boks, hjerne og chip (i nøkkel) fra samme bil.

Alternativt kan du bruke m50b25 motor-ledningsnett og følere, innsug og hjerne.

Da får du også mer hk. (folk sier opptil 220hk.., men vet ikke om det stemmer helt), og du slipper startsperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det samme som over ang kassene vel..

2,8l kassene er de samme som 3l visstnok.

Er nok ZF og tåler endel mer enn en 2l kasse.

Ang startsperre da, så tror jeg at du kan bruke 2l hjernen og ting som er i bilen fra før, men da vil nok ikke motoren yte full effekt, da 2l hjernen har litt andre verdier osv enn en 2,8 hjerne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart best å bruke 2,8 hjernen ja, men som AlXz sier så funker det fint med 2,0 hjerne også men mister litt effekt..Jeg bruker 2,0 hjerne nå.

Angående det med at du må ha med ewsII boks og nøkkel, så er det bare tull og tøys!! BMW koder om ews sammen med ny hjerne.. Det gjør de på ca 15 minutter.

2,0 kassa kan du bruke med god samvittighet. Den tåler det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart best å bruke 2,8 hjernen ja, men som AlXz sier så funker det fint med 2,0 hjerne også men mister litt effekt..Jeg bruker 2,0 hjerne nå.

Angående det med at du må ha med ewsII boks og nøkkel, så er det bare tull og tøys!! BMW koder om ews sammen med ny hjerne.. Det gjør de på ca 15 minutter.

2,0 kassa kan du bruke med god samvittighet. Den tåler det ;)

oki :) takk nok en gang for hjelp :)

har du bytta noe driverk,bremmser?dempere?

og ka koster omkodingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 528 kasse, en custom laga 540i mellomaksel, m5 diff og 540 stikkaksler ;)

Delenummere er likt på understell og bremser fra 520i til 528i så er ikke noe poeng å gjøre noe med det med tanke på godkjenning ihvertfall :)

Kodingen vet jeg ikke pris på... mener dem tar 1600 kr timen

Edit: Makan å mye skriveleif det blei a :o hehe

Og når jeg tenker meg om så har jeg vel strengt talt prata med deg om dette her tidligere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 528 kasse, en custom laga 540i mellomaksel, m5 diff og 540 stikkaksler ;)

Delenummere er likt på understell og bremser fra 520i til 528i så er ikke noe poeng å gjøre noe med det med tanke på godkjenning ihvertfall :)

Kodingen vet jeg ikke pris på... mener dem tar 1600 kr timen

Edit: Makan å mye skriveleif det blei a :o hehe

Og når jeg tenker meg om så har jeg vel strengt talt prata med deg om dette her tidligere :P

oki:) takker nok en gang for svar :) bedre og spøre en gang for mye en ein for lite :P hehe

går d og bruke driverk fra 520 eller må eg bygge om d og,ser du bruker 540/m5,trodde du brukte kassen fra 520 eg,kjekt og vite så eg veit om eg må skaffe heil bil eller om d holder bare me motor,kosta vel såpass for motor her til lands at d svarer seg vel og hennta heil bil fra sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei..du trenger så absolut ikke gjøre noe mer med drivverket :) Eneste grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg har planer om litt mer effekt etterhvert..hehe :wink: Jeg brukte 520 kassa frem til for 3 uker siden, byttet den og clutchen da=)

Så å kunn bytte motor funker kjempeknall. Bra aks vil du få og siden du har høy utveksling på 520 diffen :D

Motor får du for mellom 10-15 tusen i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei..du trenger så absolut ikke gjøre noe mer med drivverket :) Eneste grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg har planer om litt mer effekt etterhvert..hehe :wink: Jeg brukte 520 kassa frem til for 3 uker siden, byttet den og clutchen da=)

Så å kunn bytte motor funker kjempeknall. Bra aks vil du få og siden du har høy utveksling på 520 diffen :D

Motor får du for mellom 10-15 tusen i Norge

oki goe ting :D og takker igjen :)da er d bare og få tak i penger og motor/bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...