j-bravo Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 Hei. Har fått tak i en -93 E34 525 tdsa nå nettopp. I følge forrige eier er instrumentet byttet av en eller annen grunn. Etter dette har turtelleren vist altfor mye, dvs mye mer rpm en det som er rett..?? Når den startes så spretter nåla rett opp på 1400 O/min. Under kjøring ligger den på 4000 i 80 osv og går helt på max (6000) ved nedgiringer o.l. Instrumentet skal visstnok stamme fra en tilsvarende bil og ikke en 4-syl f.eks som jeg fikk tips om av en kamerat (4-syl har andre impulser til instr). En annen ting er også at i "bokstavfeltet" på midten nederst hvor det skal stå girprogram (E-S-W) og girposisjon (P-N-R-D osv) fungerer fint og viser bokastavene når bilen er kald. Men bokstavene forsvinner mer og mer (prikkene som utgjør bokstavene) når motoren blir varm...?? Noen med tips til disse 2 tingene..? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Du har nok instrument panel fra en bensinmotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet September 21, 2009 Forfatter Share Skrevet September 21, 2009 Du har nok instrument panel fra en bensinmotor. Hm, javel. Får ringe forrige eier og spørre en gang til. Spurte nettopp om dette da jeg hentet bilen i Molde forrige torsdag og han sa det var fra diesel og samme bil..?? Også står det "DIESEL" på tankmåler`n..(men den KAN vel kanskje være flytta over..).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet September 23, 2009 Forfatter Share Skrevet September 23, 2009 Ingen med andre tips til misvisingen på RPM her..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå