johndani1 Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Hei! Jeg har originalt utstyr i min E36, og jeg ønsker en dypere og mer fyldig lyd. Men jeg har lite erfaring. Jeg ser for meg å bytte ut de 5,25" i sparkepanelet foran, og sette inn 6x9" i hattehylla bak ved hjelp av en adapter. Å sette en sub i bagasjerommet har jeg lest er dårlig løsning for en E36 sedan, så da er vel det bare å droppe? Men er det noen som vet hvor jeg kan finne en forklaring hvordan jeg åpner og bytter de 5,25" høytalerne i sparkepanelet helt foran? Er ikke ute etter å være heftigste mann i gata, men ønsker gjerne å kunne sette på litt godmusikk og føle litt push Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 eg ville isje dropt sub... det er bare å skru av det der panele, å riva litt så får du dette til. men mulig du får bra lyd fordeom, om du setter in 6*9". Går supert det og Men du burde nok hatt en forsterker på bakhøytalarane hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johndani1 Skrevet September 21, 2009 Forfatter Share Skrevet September 21, 2009 Hei, takk for svar! Ja, jeg skulle gjerne satt inn egen sub... men har som sagt inntrykk av at dette blir vanskelig på en E36 sedan. Kan ikke felle ned setene bak heller, og hører at den er ganske så lydtett gjennom bagasjerommet. Men hvis jeg setter inn 5,25" foran og 6x9" bak, og kjører forsterkere - hvordan vil bilen høres ut da? Vil det være en total mangel på bass og god lyd, eller er dette noe som vil høres noe greit ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 lyden vil nok være bra, men når du skrur opp volumet vil du sannsynligvis høre mangel på bass, kan jo få høytalarane t å spela låge freqwensa, men de vil nok ikke klare det skikkeli, men bedre enn ingenting. prøv det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas nk Skrevet Oktober 4, 2009 Share Skrevet Oktober 4, 2009 bass i e36 sedan fungerer bra nok. jeg har en 12" cadence og jeg kjenner det dirrer og slår i huet. kjøp deg helt klart 2*12" eller 1*15 (15" fungerer nydelig. kamerat av meg har det.) Min plan: Kjøpe 2*12 og bygge kasse fra seteryggen og bak. bruke hele bredden. så kjøre 2stk bassrefleks rør opp i hatthylla. bare å skjære til i metallet. skader ingen ting. bare skjær nøyaktig. DETTE SKAL SPILLE BRA! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Oktober 4, 2009 Share Skrevet Oktober 4, 2009 Bass i sedan funker det, hadde en 12" rockford i min gamle sedan, ble grei lyd det. Angående høyttalerne ville jeg droppet 6x9 bak, og heller bare å det åpent der, så kommer bassen bedre gjennom til kupeen. Og satt inn 6,5" foran, da blir det greit lyd skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas nk Skrevet Oktober 4, 2009 Share Skrevet Oktober 4, 2009 det er netopp derfor du skal ha refleksrør fra basskassa og opp i hatthylla:P da kan du ha 6*9 høytalere også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå