Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en 01 bmw e39 5serie 2,2 170 hk . når eg starter den om morningen og den går på tomgang så risster den etter 30 sek.. men vis eg gir gass så slutter det å riste i motoren.men vis eg slår av og på motoren så er det ingen risting.har vert på mange verksted og fått mange forskjelige svar,og har til og me vert på verkstede til bmw i lilestrømm.dem sier eg har feil selynde 3og 5. så jeg har byttet kamsensor,køyl,plugger,dysa og

luftmassmål jeg har og renset erg ventil og luft sangene som kommer ut fra erg ventilen og etter det har eg same problem me motoren.

men bmw sier eg må bytte alle ventillft høydrorikene og 2 langliste broe.

men e ikke sikker på om eg trenger å bytte så mye deler som bmw sier pga ristingen fra motoren. er det noen som vet hva probleme er me min bmw???

Skrevet

Hmm, sånn risting høres ganske vanskelig ut å beskrive over et tastatur. Syns det virker merkelig at verkstedet ikke kan si mer spesifikt hva dette problemet êr...??

Skrevet

når verkstede har feilsøker bmw så leser den deagnosen selynder 3 og 5, de sier ikke mer enn det.det som de har sakt kan være feil har eg byttet uten resultatt.

Skrevet

tipper det er ett motorfeste som er dårlig jeg, for har vært plaget med akuratt det samme selv!

Jeg tok å satte den på tomgang slik at den sto å rista, også gikk jeg og tok tak i motorn i pressa på den i alle retninger, og da kom ristinga bort i enkelte posisjoner, bytta motorfeste, den gummiforinga og da ble alt bra.

Skrevet

jeg tror ikke det er motorfeste. den leser deagnosen feiltening på selynder 3 og 5 .men vis eg slår av og på motoren så er det ingen risting det er i orden.

• 2 weeks later...
Skrevet

hei,jeg har nøyaktig samme problem på min 2001,e39 touring..min har feil på sylinder 2 og 6.Kun ved oppstart når den har stått natten over.ellers helt ok.Har byttet mye uten at det har blitt bedre.Det er sendt en sak på dette til bmw tyskland.Forventer svar i løpet av denne uken..

Skrevet
hei,jeg har nøyaktig samme problem på min 2001,e39 touring..min har feil på sylinder 2 og 6.Kun ved oppstart når den har stått natten over.ellers helt ok.Har byttet mye uten at det har blitt bedre.Det er sendt en sak på dette til bmw tyskland.Forventer svar i løpet av denne uken..

Har du også bytta innsprøytningsdyser på sylinderne som du får feil på?

Skrevet

Har du også bytta innsprøytningsdyser på sylinderne som du får feil på?

nei,har ikke gjort det ennå..ha byttet plugger,coiler,lmm og etter det ble bmw verkstedet i tvil og ville ikke gjøre mer før de hadde snakket med bmw norge.Men de videresendte problemet til bmw tyskland.venter nå på svar..

• 7 months later...
Skrevet

Vanlig feil hvis bilen ikke blir kjørt skikkelig varm daglig,kort vei på jobb osv har hatt 2 stk e39 med samme problem,en skikkelig utblåsning en gang iblandt hjelper mye.men skjer det daglig er det jo noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...