Gå til innhold

Tomgangsregulator eller motor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 1992 mod Bmw 520i M50. Er det tomgangs regulator eller tomgangs motor på denne? Hva ligger den på i pris, og hvor er det best å bestille dette? finner den ingen plass finner bare til M20!

Skrevet

Beklager å bryte inn i tråden din, men kanskje det kan hjelpe deg også:

Kan noen ta ett bilde av denne?

Har akkurat lik bil med samme årsmodell og motor, men kan ikke finne denne. Sitter ikke der jeg har blitt fortalt i alle fall. (Under innsuget)

Skrevet

det er vel fordi det er for trangt til og ta bilde av, den er alufarget og sitter i en gummiring og har ett gummislange inn til innsug og en til innsugsbelg

Skrevet

skal du bruke flere timer på å trenge hånda inn og ut, og føle deg fram hvær gang hånden skall inn og ut, er det ikke da bare bedre å bruke 30 min på å fjærne innsuget??

Er det vanskelig å fjærne insuget da?

Skrevet

nå bruker man ikke mer enn et par minutter på å skifte tomgangsreg, ikke om man veit hvor den er. og uansett på begge slanger til den løsnes før innsuget kommer av. så da er det bare en elektrisk kontakt igjen. For all del, skru av innsuget om du vil. men sier bare det kan gjøres uten, og mye raskere.

Er ikke vanskelig og fjerne innsuget heller, men om det er gamle slitne pakninger som står på er det ikke sikkert du får det tett igjen senere.

Skrevet

Sant det dere sier, den ligger under innsuget, har vært av med den tidligere for å rense den (UTEN å ta av innsuget) og uten at bilen blei bedre av den grunn også. hehe. Trang å plyndrete første gangen ja. Finner ikke den delen noe steder. har prøvd: Koed, Gs og Norsk bildel katalogø de hadde den på norsk bildel katalog, men den kosta over 2000kr. Du som hadde den liggende? Hvor mye skal du ha for den?

• 6 months later...
Skrevet

Hei. jeg har nå demonter innsuget, for å se på slanger og slikt under der, tok ut tomgsngsregulatoren og har gjort den rein, satt strøm på den og det lea seg inni den vil det si at den er i orden eller kan den være i ustand uansett da bilens fjusking kommer og går??? det er så dritt å bytte den når den er så dyr hvis det ikk er den!!! hehe

Skrevet

Bryter inn litt her med tanke på at jeg har noe av samme problemet selv med min m50. Skal regulatoren gå helt rundt eller bare fra side til side? Jeg tok ut min for å rengjøre (uten å ta av innsuget), men den svinger kun fra side til side. Er den i orden hvis man plugger ifra kontakten på den og turtallet plutselig svinger opp og ned som om jeg skulle hatt en gedigen kompressor på den? (Hadde tidligere en Trans Am med kompressor, låter omtrent likt...) Når regulatoren er tilkoblet går tomgangen veldig opp og ned. Men mest da motoren er varm. Virker også som om noe av effekten blir borte... Soter litt også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...