Gå til innhold

får ikke start etter motor bytte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har skiftet motor på min 320 e36, men det er ikke noe gnist..

vet ikke om det kan ha noe med noen posisjon sensorer eller impulsgiver til veivaksel å gjøre? noen som har noe tips?

Skrevet
kommer de gnist fra coiln??

er ikke noe gnist, har dere noe peiling på cam sensoren eller impulsgiver til veivaksel? har det noe med tenningen å gjøre?

Skrevet
har du byttet hele ledningsnettet og hjernen også? altså med det som eventuelt fulgte med motoren.. ?

har byttet alle følere på motoren alt av elektrisk er fra den gammle motoren, så er ikke noe miksing av bosch og simens : )

Skrevet
Kor ny er den nye motoren ? Muligheter for at den e ews 2 ?

er ikke helt sikker på model, men er fra en 520, men har skiftet alt av sensorer osv..

den motoren som er i nå er uten vanos, men den som var før var med vanos.. kan det være at lednings nette ikke matcher?

Skrevet

koblet denne rett? dette er en svart ledning som skal kobles på pluss på batteriet. Jeg jordet denne da jeg byttet motor og da fikk jeg ikke gnist eller bensin

zs7l826fzup0zh3gbqqp.jpg

Skrevet

skal sjekke dette nå, men tviler på at det er det, for har ikke rørt noen kabler ved batteriet..

men har skaffet med diagnose verktøy nå, så skal prøve det å se om det finner noen feil : )

Skrevet
er motoren nyere en 95 ca vill ikkje bilen starte uten singnal fra ews boksen.

jaha? hvordan fikser jeg dette da?

men alt av ledninger og sensorer er fra den org motoren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...