mudbug Skrevet September 23, 2009 Share Skrevet September 23, 2009 Hei! Er det noen som vet at hvor får jeg kjøpt strømforsyning til bilen med justerbar spenning 3v-15v i Norge. Det ligner på dette. http://cgi.ebay.co.uk/15V-25A-Switch-Mo ... %26ps%3D54 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urgem3 Skrevet September 23, 2009 Share Skrevet September 23, 2009 thorsov har vel dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 23, 2009 Forfatter Share Skrevet September 23, 2009 De har kun startbooster. Jeg trenger strømforsyning med input 220 v og faste output på 13,5-13,8 v for å oppdatere software på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 23, 2009 Share Skrevet September 23, 2009 mye strøm trenger du da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 23, 2009 Forfatter Share Skrevet September 23, 2009 SSS progman henger på når batterien er under 13 v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 23, 2009 Share Skrevet September 23, 2009 tenker på Amps. hvor mye strøm trenger du? jeg ville bare satt på en 5 amperes enkel batterilader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 24, 2009 Forfatter Share Skrevet September 24, 2009 Når du oppdaterer software, kan det ta flere timen på alle modulene. Derfore er det viktig med strømforsyning, ellers krasjer hele greie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 24, 2009 Share Skrevet September 24, 2009 ja men det må da holde med en vanlig lader! trenger ikke å ha helt nøyaktig spenning vel? Det er vel en powersupply som sørger for det innebygd. Kjøp deg en lader på biltema og sett på den. holder i massevis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet September 25, 2009 Share Skrevet September 25, 2009 Du trenger ikke nødvendigvis en med justerbar spenning, men en som kan levere en godt stabilisert spenning ved høyt/varierende strømtrekk. Det er slike som BMW (og andre bilfabrikanter) angir for bruk ved programering. Finner du en batterilader som kan "tvinges" til å holde konstant utgangsspenning (float) vil denne egne seg fint. Jeg har levert en del av Mastervolt sine til bruk i båt, men disse koster en del - typisk 3-4.000 for en 30A lader. ja men det må da holde med en vanlig lader! trenger ikke å ha helt nøyaktig spenning vel? Det er vel en powersupply som sørger for det innebygd. Kjøp deg en lader på biltema og sett på den. holder i massevis Å her har man oppskriften på hvordan øke sjansen for å ødelegge under programmering... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 25, 2009 Forfatter Share Skrevet September 25, 2009 Hei Ørjan: Kan jeg bruke Luna lader EBCB480??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet September 25, 2009 Share Skrevet September 25, 2009 Hei Ørjan:Kan jeg bruke Luna lader EBCB480??? Siden dette er en kombinert starthjelp/lader er som oftest reguleringsbiten lite sofistikert, og består ofte kun av en stor trafo med likeretter. Ergo vil denne støye en del på det elektriske anlegget, noe som er uønsket ved programmering. Det kan godt hende at denne vil fungere greit siden den er kraftig nok til å holde spenningen oppe, men jeg ville ikke stolt på en slik sak når det gjelder programmering. Har du noe budsjett på kjøp av lader da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 26, 2009 Forfatter Share Skrevet September 26, 2009 Ja, jeg tenker å kjøpe en lade. Jeg er bare en hobby mekker, ikke business. Jeg vil oppdatere min bil ved seinere anledning. Derfore vil ikke investere store sak. Har du noen som anbefale meg med rimelig pris ? Takk for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Jeg har enda ikke sett noen av slikt kaliber som kan klassifiseres som rimelig i pris....desverre Disse har litt utvalg i ladere, så spørs det hvor mye du vil legge i en lader: http://www.powershop.as Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå