Gå til innhold

trenger hjelp ang fargen på bilen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

driver og skal lakke opp noe deler til bmwn min . jeg har finni hvor lakk koden står trur jeg da . det står på den lapen er bmw sonderlack 2121364.

har sett på farge kodene her på forumet . og det står at bilen min er Topaz Blue Metallic. men den er jo ikke blå i det hele tatt . den er da mere grønn eller hva ? og det står i vonkorte at den er grønn . blir litt forvira jeg :S. kan noen hjelpe meg ?

her er det bilde av bilen

efufno4sfqr6elpj7r6h.jpg

Skrevet
det der er ikke topaz blue..du vet ikke om bilen har vært opplakkert i den dær grønnfargen?

det vet jeg ikke :S men er litt rart vis den er lakka til den fargen og så sitter den gamle lakk koden der forsatt :S

Skrevet
hvorfor ikke bare dra til nermeste lakkverksted?:) da får du rett nyanse også!

har hatt den med til lakkversted. de som er probleme der er at når dem tar den marskine for og finne ut ossen farge det er så kommer det en farge som er mørkere grønn(navne på den fargen er donke grønn ) når jeg så på den fargen på et farge kort så sånn den mørkere ut ..

Skrevet

De fleste som lakkerer en bil i uoriginal farge, skifter ikke lappen med fargekode... Normalt vil scanneren velge riktig farge, men hvorfor ikke finne fram ei fargevifte med bmw-farger, å sjekke alle mørkegrønne fargene, å se hvem som ligner mest? Ville hvertfall jeg gjort.

Skrevet

jeg vet ikke hehe.. men ringte bmw norge på fredag og dem sa at den grønn fargen var spesiel fra bmw . dem skule sende meg farge koden når dem fikk den fra bmw fabriken . så får vell den på mandag ..

Skrevet

Om de scanner fargen så finner de eksakt farge, og med litt flaks helt rett nøyanse også, er bilen lakka utvendig og ikke i motor rom siden fargekoden står igjen der?

Trenger jo ikke være omlakkert i ei bmw farge så.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...