Gå til innhold

Raslelyd i motor (e46 m52)


Tor e46
 Share

Anbefalte innlegg

Som teksten lyder er jeg plaget med en raslelyd i motoren min. :evil: Dette er kun når den er kald og jeg gir den turtall på ca 3000rpm.

Har mistenkt det kunne være: Vannpumpe, div løpehjul eller at det var dårlige pakkninger på vanosen som gjør at stemplene kan rasle litt.

Alt dette er nå byttet. Før jeg går videre på dynamo eller servopumpa er det andre ting som kan lage ulyd på m52 motorene, noen kjente feil??

Setter stor pris på alle gode svar! Begynner og bli dritt lei denne ulyden!

Mvh Torstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorflush, ja kansje ikke så dumt. Er det noen spesielle å ambefalle?

Skal gå over med stetoskop for og se om jeg kan finne ut litt nærmere hvor lyden kommer fra..

Om det er noen her som har hatt lignende problemer og vet hva jeg skal se etter er det bare å rope ut! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg byttet nylig strammeren på min 320D og nu oppdaget jeg en slags raslelyd fra motoren (trur ikke jeg hadde den fra før av) men iaf,jeg regner med det er løpehjulene til reima som holder på å ta kvelden..når jeg har byttet dette og hvis lyden fortsatt er der blir det videre feilsøking..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg også trodde det var først men nå har jeg byttet: vannpumpe, alt av strammehjul/løpehju og reimer uten at det hjalp.. så lyden kommer fra noe annet! Tenkte jeg skulle gå over med stetoskop og se om jeg finner ut noe.

Er det noen som har vært borte i at egr ventilen kan bråke litt eller at termostaten har løsnet inne i termostathuset og gir ulyd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...