Aziz 3 Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Hei , Jeg antar at noen av dere der ute har erfaring med utenlandske verksted, antageligvis med polen også? Jeg skal handle e46 320d om ikke så altfor lenge, og har noen planer for denne. Vil blant annet hellakkere og installere vertikale dører. Noen som vet hva jeg kan forvente i pris på hel-lakkering? Og om jeg burde kjøpe lambo-kit også ta med dit, eller er det noe jeg kan stole på å finne i polen? Kom gjerne med alt av både negative og positive erfaringer dere har hatt om noen har vært i polen med bimmerne sine. Navn på verksted, links, telefonnummer kan dere også dele! Vel, slå dere løs. Takker på forhånd for all innsikt i saken!
Johnsen Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Odene POLEN og STOLE PÅ hører IKKE sammen da!
Hawkon88 Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 De fleste polakkene kjøper deler fra tyskland, og tar med hjem igjen. Vær obs på at du har dårlige muligheter for å reklamere dersom folk har gjort en dårlig jobb osv. Dette, og prisen er nok noe mange der nede vet og utnytte, ettersom du tydeligvis ikke har polske kontakter som kan hjelpe deg. Jeg vil si at fallgruven er stor. og kanskje for stor. Mange polakker snakker heller ikke engelsk, da mange har hatt russisk som "fremmedspråk" som følge av at de vokste opp under jernteppet.
Chris_325iM Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 har du en troverdig kontakt her i norge så er det stort sett ikke noe problem! jeg har gode erfaringer med det, men det er mange andre tilfeller og historier hvor det ikke har gått så bra!
Aziz 3 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 En av mine bedre kompiser er polsk, så jeg tenkte dra ned dit med han. Han er ikke noe bilkyndig kar, og har ingen kontakter der nede, men han kan polsk så det veier opp en del. Han skal fortsatt sjekke med fetterene sine om de har noen kontakter men han er ikke så close med de så vi vet ikke om vi skal gidde blande de inn. Ifølge EØS lover er det vel 2 år reklamasjonsrett? Vi har dessuten en coverstory, at jeg er hans fetter som flyttet til norge som liten og kan ikke polsk utenom noen få ord, haha. For å i tillegg minske lysten til svindel fra verkstedets side, liksom.
Just-turbodiesel Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Odene POLEN og STOLE PÅ hører IKKE sammen da! hva er du for en innavla idiot a? stoler heller på dem enn på sånne tilbakestående tapere som deg;) Har gode erfaring derfra jeg, aldri vært noe tull når jeg har hatt bilen der nede, men bruk helst noen med erfaring.
Aziz 3 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 har du en troverdig kontakt her i norge så er det stort sett ikke noe problem! jeg har gode erfaringer med det, men det er mange andre tilfeller og historier hvor det ikke har gått så bra! Hvordan jobb utførte du på bilen? Og husker du hva verkstedet het?
Aziz 3 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 Odene POLEN og STOLE PÅ hører IKKE sammen da! hva er du for en innavla idiot a? stoler heller på dem enn på sånne tilbakestående tapere som deg;) Har gode erfaring derfra jeg, aldri vært noe tull når jeg har hatt bilen der nede, men bruk helst noen med erfaring. Haha ja slik konstruktiv feedback som fra Johnsen er jo strålende. Jeg må nok spørre deg også, hvordan arbeid utførte du og på hvilket verksted?
Hawkon88 Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Hvis jeg forstår deg riktig, du FÅR 145 000,- fra nav for å kjøpe bil fordi du har spesielle behov som følge av helsetilstanden din. Det er forsovidt greit. Men du har likevel råd og mulighet til å reise til polen og påkoste bilen din større summer, som rettferdiggjør at du reiser ned for å tjene økonomisk på reisen. Du forteller i den andre tråden hvor du spør etter bilråd, at du tenker å reise til hjemlandet ditt for å lakkere osv. Hvis du kommer fra polen, burde du da ikke ha kontakter der nede på egenhånd? Eller lyger du til oss? På bakgrunn av at du har råd til å påkoste bilen din, så forutsetter jeg også har råd til å kjøpe en vettug bil uten tilskudd fra staten. Deretter spør du om råd hos de som betaler for gildet ditt, om de kan hjelpe deg videre med valg av bil, hvor du kan få mest mulig igjen for pengene dine osv i polen/hjemlandet ditt, mens du egentlig har råd til å finansiere en ok bil på egenhånd. De fleste som ikke prioriterer bil nevneverdig i økonomien sin, skal tjene rimelig godt for å ikke lånefinansiere en bil til 150k. Du har herved tapt all respekten jeg hadde for deg, som et annet individ- med mindre du har en jævlig god grunn!
Aziz 3 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 Hvis jeg forstår deg riktig, du FÅR 145 000,- fra nav for å kjøpe bil fordi du har spesielle behov som følge av helsetilstanden din. Det er forsovidt greit. Men du har likevel råd og mulighet til å reise til polen og påkoste bilen din større summer, som rettferdiggjør at du reiser ned for å tjene økonomisk på reisen. Du forteller i den andre tråden hvor du spør etter bilråd, at du tenker å reise til hjemlandet ditt for å lakkere osv. Hvis du kommer fra polen, burde du da ikke ha kontakter der nede på egenhånd? Eller lyger du til oss? På bakgrunn av at du har råd til å påkoste bilen din, så forutsetter jeg også har råd til å kjøpe en vettug bil uten tilskudd fra staten. Deretter spør du om råd hos de som betaler for gildet ditt, om de kan hjelpe deg videre med valg av bil, hvor du kan få mest mulig igjen for pengene dine osv i polen/hjemlandet ditt, mens du egentlig har råd til å finansiere en ok bil på egenhånd. De fleste som ikke prioriterer bil nevneverdig i økonomien sin, skal tjene rimelig godt for å ikke lånefinansiere en bil til 150k. Du har herved tapt all respekten jeg hadde for deg, som et annet individ- med mindre du har en jævlig god grunn! Ser den. Ok her får du forklaringen. Jeg er ikke polsk nei, jeg er bosnisk. Men jeg har ikke vært i hjemmelandet mitt siden jeg kom hit i 92, så da tenkte jeg hmm kanskje ikke så aktuelt ta med bil ned til for påkostning som du kalte det, når jeg ikke har vært i landet mitt på 17 år. Polske kompisen min forslår da at vi kanskje kan dra til Polen og fixe på det jeg trenger, og dermed starter jeg en ny tråd hvor folk kan utveksle erfaring om sine polske turer. Det er riktig at jeg får 145.000 til å handle bil får. Får også dekket kjøreopplæring og oppkjøring. Og det med at jeg har penger til å påkoste "trygdebilen" er at; alle med kroniske sykdommer eller plager som utfordrer hverdagen eller som i mitt tilfelle at protesen ødelegger 2 jeans på 1-1,5mnd, får vi da noe som heter grunnstønad. Grunnstønad er noe man aldri kan miste når man først får det, og jeg mistet min helt uten videre etter å ha hatt det i 12 år. Så nå vil jeg få etterbetalt alle utbetalingene jeg har vært nektet. Dermed tenkte jeg bruke litt av de pengene til å straighten up og påkoste bilen litt. Fornøyd? Skal jeg da faen ikke ha rett til å påkoste bilen bare fordi jeg har protese og kvalifiserer for stønad til bil fra trygden?
Hawkon88 Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Ettersom du kommer fra bosnia, er ikke polen hjemlandet ditt, noe som jeg forutsatte ettersom du skriver at du skal til polen i en tråd, og til hjemlandet ditt i en annen. Jeg er relativt interessert i samfunnskonflikter, og kan ikke minnes om at det kommer mennesker fra polen til norge for andre grunner enn for arbeidsinnvandring.- Derfor jeg syns det virket rart at du behersker det norske språket svært godt- hvertfall skriftlig, samtidig som du "hevder" at du er fra polen, ettersom de fleste fra polen som oppholder seg i norge, ikke har vært her før eøs-arbeidsinnvandringen kom. Ellers kunne jeg ikke finne noen rasjonell grunn (annet enn den du har beskrevet med protesene) til at du skulle ha råd til å reise til polen og montere lambodører osv med egne penger, som jeg forutsatte at du hadde tjent selv, og at du derfor tjener en del mer enn til livets opphold, siden det er de færreste som ikke er spesielt interessert i bil, som tar seg råd til ombygge bilen sin i den grad du har planer om. De fleste i så måte, er ihuga entusiaster.. Jeg syns derfor at det virket svært urimelig at du skulle- som en arbeidsinnvandrende mann fra polen, få 150 000kr i stønad fra den norske stat, fordi du har en kronisk lidelse, men som likevel ikke er sterk nok, til å hindre deg i å jobbe nok, til at du skulle ha råd til å gjennomføre ombyggingen på bilen din. Nå er jeg ikke spesielt fan av norsk innvandringspolitikk i utgangspunktet, og oppfattet deg, mer eller mindre som en av de som kommer hit for å snylte på en særdeles naiv stat. Men det viser jo seg at du har en jævlig god grunn til å få pengene, og råd til å dra til polen, så da har ikke jeg noen problemer med deg i så måte, lengre. Fornøyd?
E30Frelst Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Odene POLEN og STOLE PÅ hører IKKE sammen da! hva er du for en innavla idiot a? stoler heller på dem enn på sånne tilbakestående tapere som deg;) Du burde ordlegge deg bedre, og er den noen som faktisk er IDIOT så er det DEG! Alt du gjør på dette forumet er og spre kvalme ord og snakke om hvor forbanna dårlig de andre bmw modellene du ikke har er! Dette forumet handler om og hjelpe andre og det å få hjelp når man lurer på noe, ikke spre kvalme slik som du gjør! Hvis du også hadde fulgt litt med her så hadde du ALDRI skrevet noe slikt her til eller om denne personen du akkurat siterte! Blir flau av og ha slike som deg på dette forumet! Bare så du er klar over det, han kan være den som tar lappen din.
Aziz 3 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 Ettersom du kommer fra bosnia, er ikke polen hjemlandet ditt, noe som jeg forutsatte ettersom du skriver at du skal til polen i en tråd, og til hjemlandet ditt i en annen. Jeg er relativt interessert i samfunnskonflikter, og kan ikke minnes om at det kommer mennesker fra polen til norge for andre grunner enn for arbeidsinnvandring.- Derfor jeg syns det virket rart at du behersker det norske språket svært godt- hvertfall skriftlig, samtidig som du "hevder" at du er fra polen, ettersom de fleste fra polen som oppholder seg i norge, ikke har vært her før eøs-arbeidsinnvandringen kom.Ellers kunne jeg ikke finne noen rasjonell grunn (annet enn den du har beskrevet med protesene) til at du skulle ha råd til å reise til polen og montere lambodører osv med egne penger, som jeg forutsatte at du hadde tjent selv, og at du derfor tjener en del mer enn til livets opphold, siden det er de færreste som ikke er spesielt interessert i bil, som tar seg råd til ombygge bilen sin i den grad du har planer om. De fleste i så måte, er ihuga entusiaster.. Jeg syns derfor at det virket svært urimelig at du skulle- som en arbeidsinnvandrende mann fra polen, få 150 000kr i stønad fra den norske stat, fordi du har en kronisk lidelse, men som likevel ikke er sterk nok, til å hindre deg i å jobbe nok, til at du skulle ha råd til å gjennomføre ombyggingen på bilen din. Nå er jeg ikke spesielt fan av norsk innvandringspolitikk i utgangspunktet, og oppfattet deg, mer eller mindre som en av de som kommer hit for å snylte på en særdeles naiv stat. Men det viser jo seg at du har en jævlig god grunn til å få pengene, og råd til å dra til polen, så da har ikke jeg noen problemer med deg i så måte, lengre. Fornøyd? Yes indeed. Enkelt og ta forhastede beslutninger fra din side og like enkelt gi feil inntrykk fra min side ettersom jeg stresser rundt som en gal etter svar på drøssevis med spørsmål. Men, da var den saken ut av verden.
Just-turbodiesel Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Hvis du også hadde fulgt litt med her så hadde du ALDRI skrevet noe slikt her til eller om denne personen du akkurat siterte! Blir flau av og ha slike som deg på dette forumet! Bare så du er klar over det, han kan være den som tar lappen din. Hva så, jeg veit vel at han er politimann, for meg er han ikke verdt ei krone mer enn en vanlig borger uansett hvor store bokstaver han måtte ha på arbeidsklærne sine. Han har meget tydelig redusert intelligens, da han stigmatiserer og ikke kan ha noe form for empati. Så hadde HAN fulgt med litt lengre enn nesetippen, så hadde HAN ALDRI skrevet noe sånt. Jeg anbefaler å lese litt verdenshistorie, møte polakker og faktisk bo der en stund, så hadde han fort funnet ut at vi er mye verre enn dem. Trur du jeg har mer respekt for politiet mer enn for enhver annen borger? OVERHODE ikke! , generalisering og stigmatisering er så latterlig lavmål at det passer best i barnehagen. Det blir det samme som å si at alle nordmenn er dumme, at vi er kalde folk og som voldtar,dreper og stjeler, kun fordi de har lest om vikingene for mange hundre år siden.. "IKKE dra til Norge, for da blir du voldtatt av noen norske pedofile"..i Polen ble 64 nordmenn tatt i razzia mot norske pedofile som utnyttet polske barn, hva trur du de tenker om oss, hvis det er på samme nivået til han snuten oppi her?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå