Gå til innhold

Felger og senking til E34

linni87
 Share

Anbefalte innlegg

Hei:)

Har nå kjøpt meg en BMW E34 520i touring (93mod.) som er orginal. :)

Vurderer å kjøpe 18" eller 19" felger..

Derfor lurer jeg på hvilken senking som er finest på denne mod. med 18" eller 19" felger.

Er det noen som vet hvor grensen er på senking for å få det godkjent, og felg str. + dekk.

Det er min første BMW , så jeg er litt fersk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare ha et tuv godkjent senkesett. Velg blant bilstein,eibach,h&r osv. Jeg ville foreslått 40\30 senk for å fått et fint stuk på på bilen.

Velg 18 tommers felger, da har du enda litt kjørekomfor i behold. Finns masse fint å velge mellom. Se litt rundt på forumet så finner du utrolig mange tråder om e34.

Det eneste du kan slite litt med er viss du har justerbare dempere bak som var brukt mye på e34 Touring. Disse er hardhets justerbare dempere. Viss du har dette har H&R springs senkesett til bilen din som er godkjent med tuv papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir også ekstremt høy med 19", og krever derfor ofte mye senk for å få den lav igjen. Monter gjerne en "bunnpanne" beskytter, da jeg vet om flere som har ødelagt bunnpannene sine pga senk på e34. Bunnpannen sitter nemlig utsatt til.

Vær også obs på at 19" med dekk, ikke nødvendigvis er et bedre tilbud enn 18" med dekk til samme pris. De som dumper prisene, setter ofte på pissbillige og sykt dårlige dekk. Dersom du har litt tolmodighet (det er jo på tide å bytte til vinterdekk snart uansett) finner du nok helt sikkert noen billige felger til salgs, enten her eller på finn.no++ med gode dekk. Felgpakker har ofte svært lav annenhåndsverdi, og gjør det derfor mulig å mye mer for pengene brukt kontra nytt, selvom felger og dekk framdeles ser nye ut. Kjøper du i høst, og felgene trenger nye dekk, er det ofte mulig å få gode (50%?) rabatter for sommerdekk, selvom du ikke har kontakter. Er ikke verre enn å prøve å mase litt på prisen- så sparer du ofte mye.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...