Gå til innhold

Stereo i 97 modell E36 touring


 Share

Anbefalte innlegg

Om ikke alt går skeis nå henter jeg min "nye" bruksbil til uka. En 97 modell 318i Touring.

Etter prøveturen så ble jeg ikke videre impontert over lyden i denna bilen. Så det må gjøres noe med. Har søkt litt på forumet men virker som "alle/"mange" bare er opptatt av mest mulig bass bak i bilen.

Jeg er mer opptatt av å finne bilder på løsninger i dørene foran evt lage sparkepanel.

Noen som har lyst å bidra med bilder og beskrivelse? Kjenner E36 svært dårlig, aldri hatt annen BMW en en 92 modell e34 i to år og den var det bra lyd i originalt syntes jeg :)

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å se litt på delefilmen til GS bildeler... Og jeg fant ut at det er 2 høytalere foran? En i døra ( diskant) og en nede ved bena ( mellomtone).

Er dette riktig? Da jeg prøvde bilen så jeg bare en bitteliten høytaler i døra. Trodde dette var hele "stereo'n" i denne bilen jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst på bilstereodelen er det ein post som er prioritert. Den posten heiter: "Hvilken høyttalerstørrelse er det i min BMW?"

Kor mykje penger vil du bruke?

Skal du ha forsterker til høgtalerene framme?

Er det originalspiller i nye bilen din?

Skal du bytte ut den til ein skikkelig spiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute i bilen en liten stund og grublet på stereo.. Er plass til høytalere i taket bak. Men hvordan får man av disse gitterne? Tenkte de satt med klips/spor, men ikke pokker om jeg får de ut. Og har brukt bra med makt.

Tør ikke å ta i enda mer da jeg er redd de skal brekke! Stress å erstatte noen som allerede er fine..

Noen? 97 modell 3-serie Touring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Heisann! Mener du høytalerene i hattehylla? har en 92mod 318 touring som jeg har kobla litt anlegg i her og der, på min var det bare og ta i så kom resten av seg selv, gitterene har en "form" for klips, vet ikke helt hva jeg skal kalle det :) håper dette hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...