Øystein E30 M3 Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Hei! Broderen har en E34 med S38B36 motor og M30B35 clutch og girkasse! Pluttselig her en dag så sluttet clutchen å virke. Symtomene tilsier at clutchen er utslitt, MEN den er bare noen få år gammel, kjørt max 40.000km! Kan dette vær tilfelle eller er det justerings muligheter e.l?? Vi er ikke akkuratt mekanikere for å si det slik, så all hjelp er god hjelp
kbteknik Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 åssen symptomer? kan jo være clutch sylinderen å
Øystein E30 M3 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 Den går f.eks an å sette den i 1.gir, inn me bremsen og ut me clutchen, og der står den å slurer. Føreløbig går det an å løyse ut bilen men den går ikke an å kjøre med, ja ja, er det flatt og fint går det, men det bør ikke være bratte bakker inni bildet. Og lukter svidd clutch selvfølgelig Det lille clutchen tar er helt ute. Så jeg hadde liksom håpt det er noe justerings muligheter? Skal vell justere seg selv men du vet jo aldri! eller?
Øystein E30 M3 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 Om det kan ha noe å si så har bilen nett stått i ro i 3-4 mnd! Men clutchen var normal en dag og to før den fant ut den ville ta kveld!
///MPower Skrevet September 26, 2009 Skrevet September 26, 2009 jeg ville prøvd og lufte den, kan jo ikke bare bli utslitt sånn uten videre.
Øystein E30 M3 Skrevet September 26, 2009 Forfatter Skrevet September 26, 2009 jeg ville prøvd og lufte den, kan jo ikke bare bli utslitt sånn uten videre. Og da gjør du følgende? Mekke kunskapene våre er ikke veldig gode
Øystein E30 M3 Skrevet September 27, 2009 Forfatter Skrevet September 27, 2009 feil slavesylinder? Bilen har gått med det samme koblingssystemet (som 535) i alle år. Men for ca 4år siden ble det byttet til M5 motor. Men etter det jeg kjenner til er det ikke forandret noe som har med clutchen/clutch-overføringen å gjøre! Den har jo fungert utmerket helt til den pluttselig en dag sluttet å virke Skjønner ingenting jeg! Clutchen er jo som sagt bare gått max 40.000km!
Bimmerlars Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 Mange som greier å slite ut en clutch på 40000 km og under det. Er pedalen strøken? Kun en liten slakk før den får motstand?
S.Hafsmo Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 monterte dere ny clutch på slitt trykkplate og svinghjul? det kan ihvertfall føre til tidlig slittasje av clutch.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå