535-91 Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Skal bytte motor i min 523 -98 pga. gåen toppakning. Har fått tak i en -98 m52b28, også den fra e39, som skal være bare å putte rett inn og bruke hjernen som sitter i bilen.dette skal, ut fra hva jeg har lest meg til, gå greit uten noe krøll med startsperre o.l. da forskjellen visstnok kun er slaglengden i forhold til den m52b25 som sitter der nå. Om noen har gode råd for å utføre byttet enklest mulig, vill det vært flott Tenkte det var lettest å ta ut både motor og steptronic kassa i ett, uten å demontere fronten helt, går dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipp0 Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Ta ut radiator osv, skru løs klimapumpe og legg den til siden, samme m servo, løsne kasse fra motor og sørg for at converteren blir igjen på kassa. Så er d bare og koble fra det som er og løsne motorfester og løfte driten ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 hmm. tror ikke du kan bruke morstyringa som står i bilen fra en 2,3liter til en 2,8 liter, du må sikkert ha motorstyring og startsperrboksa, og nøkkel fra nyemotoren, etter hva jeg har hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 hmm. tror ikke du kan bruke morstyringa som står i bilen fra en 2,3liter til en 2,8 liter, du må sikkert ha motorstyring og startsperrboksa, og nøkkel fra nyemotoren, etter hva jeg har hørt. TULLBALL!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
535-91 Skrevet September 27, 2009 Forfatter Share Skrevet September 27, 2009 Trodde det var lettest å ta kasse og motor ut samtidig, er jo så jæ... trangt mellom motor og torpedovegg. Er ikke 2,3 motor i 523, er en m52b25, altså 2,5 liter. lik 2,8, bare annen slaglengde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Anbefaler å demontere hele fronten på bilen er trangt nok hvis du skal ha motor og kasse ut sammen . Tar dog lenger tid å demontere/montere fronten en selve motorbytte (gjorde for oss hvertfall) men det sparer deg for mye banning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
535-91 Skrevet September 27, 2009 Forfatter Share Skrevet September 27, 2009 Nå har jeg endelig fått av fronten, tok meg over tre timer men er jo mye lettere videre i motorbyttet. Noen som har et tips om hvordan jeg kan unngå å måtte fylle på ny gass på klimaanlegget, ser ut til at jeg må ta av denne og oljekøleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå