aton Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 Starter bilen og den går fint på tomgang. Med en gang jeg rører gassen kveles motoren.Prøvde å ta av tomgangsregulatoren. Da økte tomgangen, men fremdeles kan ikke gassen røres ut at motoren blir kvelt. Prøvde samtidig å ta av ledning på luftmassemåler og da klarer jeg å lure den oppover mot 3000 omdreininger før den dauer. Har sjekket bensintilførsel og den er ok. Klarer heller ikke å finne noe falsk luft noe steder. Som sagt så går den strøkent på tomgang. What to do?
dnb_91 Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 kan være lamdasonden.hadde samme problemet på min, kjørte uten lmm'ern til eg fikk byttet lamdasonden.
aton Skrevet September 28, 2009 Forfatter Skrevet September 28, 2009 ok takker for svar..... dette er ein 320 motor med fordeler i framkant av toppen. Passer TPS over fra 325? Er lamdaen i bruk eller berre til diagnose?
KalMar Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 tror ikke det er lamdaen.. tror nok det er noe an elektronik..
D.Toft Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 lambda er i bruk ja, måler bensin\ luft blandingen og justerer bensin etter dette forholdet. har den plutselig blitt slik, eller er dette noe du nettopp har mntert i bil? er bensin tur og retur byttet om? er det forskjell på tomgang etter LMM er nappet av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå