Øyvind Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Jeg har fått E61 dieselen optimert av TS-Racing. Hva skjer med denne omprogrammeringen ved et verkstedbesøk der de oppdaterer(flasher) alle modulene på bilen??? Mister man da det nye optimaliserte programmet i motorstyring, gearkasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Hvis motorstyreenheten trenger nyere data ved programering mister du i bestefall trimprogramet i værste fall ryker motorstyreenheten .(Eller den lar seg ikke omrogramere i det heletatt ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Dette bør TS kunne gi deg et godt svar på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 30, 2009 Share Skrevet September 30, 2009 Du må gi beskjed på forhånd om at de ikke skal omprogrammere ved et evt. verkstedbesøk. Da skal du være trygg på å ikke miste programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet September 30, 2009 Forfatter Share Skrevet September 30, 2009 Nå har bilen fått en total oppdatering (pga. feil på navi-modul) og alle modulene i bilen er blitt oppdatert. Jeg spurte mekanikeren på verkstedet om dette, og han sier han er 100% sikker på at den "tunede" fila til motorstyringa forsvinner. Jeg har nå spurt TS (lokalt her) om dette, og han sier jeg må bare komme med bilen til han, så får han sjekke og evt. programmere på nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet September 30, 2009 Forfatter Share Skrevet September 30, 2009 Du må gi beskjed på forhånd om at de ikke skal omprogrammere ved et evt. verkstedbesøk. Da skal du være trygg på å ikke miste programmet. Verkstedet/mekanikeren sier at når det skal oppdateres noe på en modul i bilen (f.eks navi) så må først alle modulene som finns i bilen oppdateres, før man kan begynne med oppdatering på en enkelt... Syns det høres litt rart ut, men dem sier det. Eksempel (jeg spurte om dette): Hvis jeg ønsker å montere CD-veksler i min bil(den har ikke det fra før), så må bilen inn til omprogrammering/oppdatering, og det blir det samme igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet September 30, 2009 Share Skrevet September 30, 2009 det går helt greit å oppdatere med ny programvare i bilen, men du må be di koble fra motorstyringen før di oppdaterer, da beholder du samme software i motorstyringen, mens resten av bilen blir "ny". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Jeg spurte de på merkeverksted i dag; dem sier at det ikke går an å programmere bilen hvis man kobler fra motorstyringen! Systemet vil da nekte dem og komme videre... Har du fått prøvd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå