Gå til innhold

Forskjeller på ledningsnett e30 325 86-89mod


Stian Børresen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter å vite forskjeller på ledningsnett til de forskjellige årsmodellene. Jeg sliter med lysene på e30'n og mistenker at noen har vært å kobla litt. Har muligheten til å få kjøpt ledningsnett til bilen men jeg må vite nøyaktig hva det er jeg må ja.

Det er forskjeller på ledningsnettene, det vet jeg i forhold til stor kjørecomputer osv osv.

Spørsmålet mitt er hva må jeg ha for å få med hele lys systemet bortsett fra bakdelen på bilen?

Jeg har også slitt med at turtelleren ikke fungerte og ville derfor prøve en kabel i pin9 kontakten i motorstikket. Det er laget kobling i bilstikket men i motorstikket er det ikke laget pin som treffer bilen sitt stikk.

Mye spørsmål men jeg håper likevel på et hurtig og godt svar siden det haster litt å få alt av lys til å fungere mtp EU Kontroll og skilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne selv men det virker som det ikke er rette ledningsnettet i bilen eller at noen har koblet på egen hånd. For lysene virker sånn at de går på kjørelys ved tenning. Reagerer ikke på bryter. Jeg har ikke kobla om noe men nå fungerer plutselig lysene på park og ingenting annet. venstre baklys og bremsebelegg? lyset i dashen lyser hele tiden om tenning er på eller av, med eller uten nøkkel og uavhengig av lysbryteren.

Jeg må si at jeg skjønner fint lite av det der og jeg begynner å bli noe lettere irritert siden jeg ikke får godkjent bilen pga dette lys tullet.

Har noen et ledningsnett liggende til en 88-91mod med største kjørecomputer? Tenker da på et som IKKE er fikla med på noe slags vis.

Kunne tenkt meg å sett på et som var helt og sjekket det opp mot mitt eller evt bytta hele nettet ved å klippe av det som går fra A stolpen på førersiden og skjøte et nytt et fra det punktet (gidder ikke rive ut alt av ledninger som går bakover i bilen).

Det er sikkert en bagatell å få dette fikset, men jeg ser helst at alt fungerer som det gjorde orginalt. Jeg kan jo kjøre ledninger fra bryteren direkte for å få lys men det blir mye mere ledninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...