hmyraune Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Hei, Jeg har et problem med krypstrøm på min E39. Har målt strømmen som går når tenninga er av og cupélyset av: 0,56A. Det er vel litt i overkant mye? Merket det etter at bilen hadde stått i 2 uker, da ville den ikke starte igjen. Like før bilen sto i ro i 2 uker hadde jeg montert hengerfeste med elektrisk opplegg for dette. Har koblet fra dette (både + og jord-kabelen) uten at det har noe å si for krypstrømmen? Har noen hatt samme problem? Hva er normalt standby-forbruk på E39 touring? Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Trudde det var det samme på min og. Stod 2 uker, så var batteriet flatt, men bare når det var kaldt..... Kom etterhvert på at varmen til spylerdyser og dørlåser går automatisk på, når tempen ute kommer under ett visst nivå.... Kan jo være det viss det begynner å bli kaldt hos deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Forbruk på over 0.03 A er ikke noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skien Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Har vært borti samme bil men når du skal måle hvor mye strøm som trekker så må alle dører lukkes og så må du vente i over 30 min før du finner ut hvor mye den trekker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skien Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Har vært borti samme bil men når du skal måle hvor mye strøm som trekker så må alle dører lukkes og så må du vente i over 30 min før du finner ut hvor mye den trekker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyraune Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 Javel, hvorfor må man vente så lenge etter at dørene er lukket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Fordi hvis du ser inn i bilen din etter du har låst den så lyser lampen på automatgirkassen din i tillegg til at en del småelektronikk fortsatt står og går en liten stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyraune Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 Men catchen er vel ved måling av krypstrøm at man må legge multimeteret mellom - på batteriet og - kabelen i bilen? Også ser man hvor mye som går imellom. Da må man på et tidspunkt koble fra batteriet, og da vil vel alt "dø" likevel? Hvordan blir dette i forhold til å lukke dører og vente 30 min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyraune Skrevet September 30, 2009 Forfatter Share Skrevet September 30, 2009 Er det da noen som har spesifikk fremgangsmåte for å sjekke krypstrømmen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmyraune Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå