Gå til innhold

Hvilke frontlykter til min 12/91 E36? Bosch eller ZKW?


<BeamerZ>
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en 12/91 E36 325 Coupe som jeg gjerne vil sette originale frontlykter på, men siden det sto uoriginale "one block"-lykter på da jeg kjøpte bilen, så vet jeg ikke om det er Bosch eller ZKW lykter jeg må ha til min bil.

Noen som vet hvordan lykter jeg trenger eller hvordan jeg kan finne ut av dette?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd realoem.com og tastet inn chassinr til bilen..?

Hva sier den delesiden da? Mulig den kommer opp med begge alternativene, og da er du like langt..

Holder en liten knapp på ZKW...

Byttet lykteglass på E36'en jeg hadde og der mener jeg og huske at det var ZKW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=]Prøvde realoem.com nå, men fikk opp begge alternativene gitt. Det var Bosch som sto øverst, men tør ikke satse på at det er det jeg skal ha.

Husker du produksjonsdato på E36'en du hadde? Mnd/år?

Ok, hmm...

Nei, jeg husker ikke prod. dato men bilen var 92 mod (reg. 93 faktisk)!

Jeg vil tro du skal ha ZKW...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=]Prøvde realoem.com nå, men fikk opp begge alternativene gitt. Det var Bosch som sto øverst, men tør ikke satse på at det er det jeg skal ha.

Husker du produksjonsdato på E36'en du hadde? Mnd/år?

Ok, hmm...

Nei, jeg husker ikke prod. dato men bilen var 92 mod (reg. 93 faktisk)!

Jeg vil tro du skal ha ZKW...

Oki, skjønner...

Vet du forresten hva som er forskjellen på lyktene? Om det er formen på lyktene eller om det er noe elektronikk som er forskjellig?

Det står forresten ettermontert facelift-front på bilen min, så det spørs om jeg ikke må ha lykter som passer facelift da? Hvis formen på lyktene er forskjellig på preface- og facelift mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er helt lik. Alle lykter passer. Du kan ha frontlykter fra alle E36 utenom compact.

Få tak i linselykter om du finner det. Mye penere. Altså, lykter med linse på nærlys.

Stemmer :)

Hørte med Koed nå, er visst bare en liten utseendemessig forskjell på dem, så derfor er det anbefalt å bruke lykter av samme type på begge sider ;)

Så da var det problemet løst, takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...