Gå til innhold

Bremseskiven vil ikke på bak. E36. håndbrekksbånd problemet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha hatt av størsteparten av bakstillingen på høyre side av bilen min, var tiden endelig kommet for å sette alt på plass så jeg kan bruke bilen igjen :).

Men, når jeg kom så langt at jeg skal sette bremseskiven på plass, vil den ikke på.

De bremsebåndene til håndbrekket ser ut til å være problemet. Jeg får bare ikke presset de nok sammen til at jeg får de inni trommeldelen. Ser ut som en slags vippemekanisme som henglser rundt et punkt når man drar i håndbrekket?

Uansett, har lyst til å få bilen på veien i morgen, og haynes-boken var ikke til mye hjelp her. Så om noen av dere kan gi meg noen tips hadde det vært supert, er en 93 318is, men regner med det er et lignende system på de fleste andre e36'er med skiver bak hvertfall. På forhånd takk for svar!

Skrevet

i andre enden av båndene i forhold til Mekanismen som wieren drar i så sitter det en skøyer som du kan skru i sammen for å slakke båndene den ser ut som den har et tannhjul på midten.du kan også sjekke at du har fått vieren skikkelig inn i sporene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...