Gå til innhold

OT: Audi 2,5 tdi, holdbarhet på motoren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel flere forsikringsselskaper som ikke vil forsikre disse grunnet store problemer.

Hvorfor ikke satse på en bensinmotor om du absolutt skal ha en bil å understyre med?

Skrevet

Jeg sjekka ikke linken :) Leste et stort stykke om den motoren og dens problemer i et medlems blad til VACN en gang. Var noe med de kammene og gikk den sönder så ble det DYRT!

Skrevet

trudde det var hovedsaklig AKE motoren.. 180hk versjonen som har kam problemet.. på min vart di byttet på 96´km, garantien går ut i feb så skal få sjekka dei ved neste service..

det andre er tiptronicen, er vist smått med den også, hvertfall vist bilen er trimma itillegg.

dieselpumpa er vist ikke den beste heller..

men når det er sagt.. så deilig bil å kruse rundt i :) vinter som sommer.. greit forbruk på langkjøring også( uansett last) ;)

til slutt kan eg no legge til at det koster å ha A6, multiknirk meg her og der +++

Skrevet

Så hva tror dere vil gi meg mest for pengene og mest driftsikkerhet:

A6 1999 modell 1,9 TDI, gått ca 200.000

eller en E39 525TDSA samme årsmodell og km. Og hvilken er best på vinterføre? (Er ikke Quattro)

Skrevet

Du får 1,9tdi med Quattro hvis du kjøper Passat (opp til 2005 mod da de gikk over til haldex)

Passaten er vel på størrelse med A6, A4 er jo også levert med Quattro og 1,9tdi, men den blir vel i minste laget.

Skrevet

synncro var opp til 99-00 tror jeg så kom haldex 4motion. på passat,golf,a3,a4,a6,tt,octavia1,octavia2,superb2. alle har samme 4x4 system. 2,5v6 er bare å kaste. og styr også unne tiptronic automatkassa.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...