Gå til innhold

Mye nykking i diff. E36 325 diff.


LianLi
 Share

Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt mye nykk og napp i diffen min når jeg slipper av gassen, gir gass igjen samt typisk når jeg gir gass etter et gir skifte.

Det høres ganske godt inne i bilen og veldig ubehagelig å kjøre med. Tror det er slakke i diffen, da jeg så under og rørte på mellomakslingen så vred den seg ca 1cm før den får årntlig kontakt med stikkakslingene, men de rørte seg såvidt før dette skjer og.

Har prøvd å se om den kan ha vert løs oppe ved feste der man bør ha forsterkninger i karroseriet men den ser ut til å sitte bra, men må opperere den mer hvis jeg skal få sett årntlig.

Noen som har hatt noe lignende?

Så vidt jeg vet er det diffen som er slakk, ukjent kmstand da jeg kjøpte den av en på forumet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme symptomer på min bil og der veit eg at der er slakk i diff, men også litt sliten girkasse. Planen er å bytte diff, drivaksler og girkasse om en 2-4 mndr's tid.

Eg har også forsterkninger i karrosseri på min så er temlig sikker på at der er slark i drivverk. Hardykobling er bra og samme er mellomlager, samt foringer i bakstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja det er vel det hos meg og, dog skjedde det hele ganske fort uten at jeg har plaget diffen noe nevneverdig.

Men den begynner vel å bli sliten da :)

God unskyldning til å finne en med diffbrems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...