Gå til innhold

Installere Facelift baklykter på en pre-facelift E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette før og har en guide?

Jeg en 1996 E39 med DEPO baklykter. Jeg hadde lyst på nye LED facelift lykter men uten å egentlig tenke over det bestilte jeg et par med HELLA LED baklykter. Det første jeg ser er jo at kontakten er annerledes men også at selve festet er annerledes.

Andre spørsmålet er om det finnes en overgang ifra prefacelift og facelift?

Skrevet

Virker som at M5 lykta ikke er så dyp som mine DEPO lykter slik at det blir en stor glipe rundt hele lykta mot chassiset når jeg plasserer den på, nesten slik at den bunner.

Jaja, er ihvertfall til salgs nå :)

Skrevet
Passa på min iallefall. En måtte en vel borre et nytt hull, eller utvide et. En stund siden jeg gjorde det nå :)

Kunne du sendt et bilde med lykta tatt av så jeg kan se hva du har gjort?

ihyuxu0bgthx7n66bb0q.jpg

Etter det jeg ser så er det det som jeg har markert med rødt som evt. må skjæres ned eller så må du lage hull eller utvide karosseriet for å få plass til E39 M5 lykter på "vanlige" E39'er

Skrevet

Forskjellen på prefacelift og facelift når det kommer til selve festet er at de nedre boltene er plassert litt lengre nede på facelift som gjør at man må bore ut nye hull men er det andre forskjeller?

Forstår ikke hvorfor den E39 M5 lykta ikke passer....

• 4 weeks later...
Skrevet

problemet ligger ikke der du har merket. men ser du den lille plastkanten som stikker ut under den pæren ved det feltet du har merket... jeg pusset ned denne, og da kom lykten helt inn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...