leif harald Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Hallo lurer på om noen av kompressorene koed selger kan brukes på en e36 m3 3,2l motor. evt hvor jeg kan få taki? De koed har står det at er til m50 å m52 med forsjellige reimhjul (etter hvilken effekt du vil ha). Da må de vel passe til S50 også, eller?
E30_Dale Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Ja det e det. S50 har jo akkurat samme infestningar, flensar, osv, osv, som M50 og det samme gjelder S52 og M52. Schmiedmann.no har o presse kit.
Niklas Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Har lurte på det same men til S50B30. Fant ikkje presse på schmiedmann.. Men ser at ESS og andre som selger kit ikkje har til S motorene til e36, har lurt på kvifor ikkje. Har det kanskje med den høge kompen i S motorene?
AlXz Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Du må nok modde braketten litt. Vet om en som har satt kompressor på S50B30. Brukte tegningen til M50 som utgangspunkt og gjorde om litt på den. Men måtte også lage noe avstivninger for å holde kompressoren godt sammen med motor. Reima røk vel en goddel ganger. (i kombinasjon med noe dårlig strammer..)
Niklas Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Mobeck har byggd til S50 i ein e21.. Denne gav 335 hjul hk. Men det var med dårlig bensin pumpa. Trur eigar skifta denne og meinte bilen gjekk mykje betre. Sjå link: http://www.mobeck.com/MT/BMW%20S50B30%20kompressor.asp
LianLi Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Har også lurt på hvorfor ESS ikke har kit til S50. Antagelig er det en svak del i motoren som ikke egner seg til overladning.
leif harald Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2009 Så daa er ikke 3,2 med kompressor noe og satse på eller? Noen som vet mer om det her?
R Andersen Skrevet Oktober 2, 2009 Skrevet Oktober 2, 2009 Har også lurt på hvorfor ESS ikke har kit til S50.Antagelig er det en svak del i motoren som ikke egner seg til overladning. De har laget et par kit for kunder, men tror nok den største grunnen til at de ikke har laget til 3.0 og 3.2 er at den motoren ikke ble levert i USA som er et stort marked for ESS. Man kan jo kjøpe et kit fra ESS og et datasprut, så kan du montere det selv. Det finnes flere 3.0 og 3.2 rundt omkring med kompressor, så det er ingen umlighet.
leif harald Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2009 Har også lurt på hvorfor ESS ikke har kit til S50.Antagelig er det en svak del i motoren som ikke egner seg til overladning. De har laget et par kit for kunder, men tror nok den største grunnen til at de ikke har laget til 3.0 og 3.2 er at den motoren ikke ble levert i USA som er et stort marked for ESS. Man kan jo kjøpe et kit fra ESS og et datasprut, så kan du montere det selv. Det finnes flere 3.0 og 3.2 rundt omkring med kompressor, så det er ingen umlighet. Så det er ingen problem å sette på kompressor på en S50 med tanke på komp osv som blir nevnt over her?
AlXz Skrevet Oktober 2, 2009 Skrevet Oktober 2, 2009 Du kan sende en pm til M3 her på forumet og høre åssen komp han har.., er ikke org. innmat..
R Andersen Skrevet Oktober 2, 2009 Skrevet Oktober 2, 2009 Så det er ingen problem å sette på kompressor på en S50 med tanke på komp osv som blir nevnt over her? Det spørs jo bl.a. på hvor mye du skal lade. Orginal motor skal klare 0.3-0.5 uten problemer. Skal du lade mer, så bør du senke kompresjonen.
leif harald Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2009 Så det er ingen problem å sette på kompressor på en S50 med tanke på komp osv som blir nevnt over her? Det spørs jo bl.a. på hvor mye du skal lade. Orginal motor skal klare 0.3-0.5 uten problemer. Skal du lade mer, så bør du senke kompresjonen. Ok, nei 0,5 må holde plenti i førsteomgang.
Niklas Skrevet Oktober 2, 2009 Skrevet Oktober 2, 2009 får ta ein tlf til ESS norge og spør om dei vil skreddersy noko til S50. Skal oppdatere her dersom eg får noko svar
leif harald Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2009 får ta ein tlf til ESS norge og spør om dei vil skreddersy noko til S50. Skal oppdatere her dersom eg får noko svar Kjempe Hør etter pris på også da uten montering om du hadde gidda det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå