Gå til innhold

problemer med E30 325i

E30<3
 Share

Anbefalte innlegg

Har desverre hatt litt problemer med E30'n min i det siste. For noen måneder siden stoppet den første gangen, da var det bare å bytte fordelerlokk og rotor så gikk den som bare det!

men ett par dager etter jeg hadde grisekjørt på rudskogen stoppet bilen plutselig på vei til jobb.

denne gangen har jeg ikke peiling på hva det kan være. Jeg vet at bensinpumpa funker, bensinfilter, fordelerlokk, rotor, coilen er i orden. Det er også gnist på alle tennplugger. men dem blir ikke våte! luftmengde måleren er også i orden.

Noen som har no peiling på hva det kan være?

setter stor pris på alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at ikke noen av bensinrørene/koblinger har hoppet av? Evt at du har gått tom for besin/defekt bensinmåler? Prøvd med startgass?

har bensin på tanken ja.. får bensin fram til motoren men tennpluggene er tørre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. sjekk følerene på girkassen.. om dem er deffekte, så kutter den strøm til diverse..

ok. hvor finner jeg den føleren og hvordan ser jeg at den er deffekt? (selvfølgelig på girkassa, men hvordan finner jeg den) hehe.

jeg har ikke så veldig peiling.. det er førstebilen-

takker for at du svarer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rett ved starteren. der ser du 2 sett med ledninger som går inn på clutch huset. hvordan man finner ut at dem er deff, er å bytte dem. det kjipe er at dem koster ca 1000kr stk...

om du har bekjente som har samme type motor som deg, så kan du prøve med dems først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rett ved starteren. der ser du 2 sett med ledninger som går inn på clutch huset. hvordan man finner ut at dem er deff, er å bytte dem. det kjipe er at dem koster ca 1000kr stk...

om du har bekjente som har samme type motor som deg, så kan du prøve med dems først :D

ja det kunne jeg jo prøvd! har 11-12 kompiser som også kjører E30. bare meg og 2 til av dem som har 2,5l motor, så skulle fått testa det:)

men om den skulle ha ryket, ville bilen bare stoppet pluttselig mens man kjørte? for det var det som skjedde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...