Gå til innhold

Godkjenning av ombygg fra E36 325 - E36 m3


Oddey
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har gjort dette før og vet hvordan man skal gjøre det for å få godkjent ombygg fra 325 til M3 ?

Var på biltilsynet idag og fikk bare "Det går ikke".

Så etter litt diskusjon måtte jeg plutselig heller ta å reise til tyskland og få tuv papirene, da måtte jeg bringe bilen dit og vise den der og det kom til å bli svin dyrt sa han om jeg ville det.

Kort sagt så var han ganske usikker på det han sa selv, så da spør jeg heller her inne om hva dem som har gjort det gjorde det. for søke om å få bygget om her i distriktet er ikke lett ihvertfall :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mogleg å få til. Men det er eit problem. Vekta. Det er ikkje tillat å overskida vekta til 325en din, eller redusera sitteplassar for å holde seg under grensa. Iom at du har ein 325 så er den vel ikkje så mykje lettare enn M3. Kor mykje veg 325?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mogleg å få til. Men det er eit problem. Vekta. Det er ikkje tillat å overskida vekta til 325en din, eller redusera sitteplassar for å holde seg under grensa. Iom at du har ein 325 så er den vel ikkje så mykje lettare enn M3. Kor mykje veg 325?

vekten 325 vs m3 er ikke så stor forskjell så det er ikke det største problemet, er det noen kg forskjell er det bare å bytte ut litt ting med carbon isåfall :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mogleg å få til. Men det er eit problem. Vekta. Det er ikkje tillat å overskida vekta til 325en din, eller redusera sitteplassar for å holde seg under grensa. Iom at du har ein 325 så er den vel ikkje så mykje lettare enn M3. Kor mykje veg 325?

vekten 325 vs m3 er ikke så stor forskjell så det er ikke det største problemet, er det noen kg forskjell er det bare å bytte ut litt ting med carbon isåfall :).

vet at en i tr.heim området fikk gokjent en 320 til m3 3.0 får ikke mange mnd siden. så er fult mulig, snakke me karene i SFOOR, ikke vanli bt kar som tar eu sjekker, hva vet vell dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mogleg å få til. Men det er eit problem. Vekta. Det er ikkje tillat å overskida vekta til 325en din, eller redusera sitteplassar for å holde seg under grensa. Iom at du har ein 325 så er den vel ikkje så mykje lettare enn M3. Kor mykje veg 325?

vekten 325 vs m3 er ikke så stor forskjell så det er ikke det største problemet, er det noen kg forskjell er det bare å bytte ut litt ting med carbon isåfall :).

vet at en i tr.heim området fikk gokjent en 320 til m3 3.0 får ikke mange mnd siden. så er fult mulig, snakke me karene i SFOOR, ikke vanli bt kar som tar eu sjekker, hva vet vell dem?

Hm, noen som har noe mail eller noe man kan komme i kontakt med SFOOR da? fant ingenting om det da jeg googlet det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket også opp dette denne uka. Snakket med BT i Oslo og de sa at alt var veldig enkelt; bare å få papairer fra BMW Tyskland eller BMW Norge på delene som var brukt så var dette "rett fram"...

Da jeg kontaktet BMW Norge sa de at de hadde fått instrukser fra BMW AG om ikke å engasjere seg i dette noe mer. Så da var den saken avklart...og han i BMW Norge sa også at BT visste om at de ikke gav ut dokumentasjon på noe annet enn rene, hele biler som hadde sporbar historikk gjennom BMW-systemet...Festlig!

Jeg ringte deretter tilbake til BT i Oslo og snakket med Oppbyggingsgruppa og han jeg snakket med var veldig hyggelig og imøtekommende. Han sa at "jo de godkjente mange biler så det var ikke noe problem..."(!). Men han anbefalte å sende inn en forhåndssøknad og dokumentere planene, få disse godkjent og ikke minst sjekke ut på forhånd at alle numre på deler osv lot seg verifisere for å unngå at det kunne stilles spørsmål ved legitimiteten på delene ("mye tyveri av deler som benyttes i ombygde deler" fikk jeg vite). Dette var hovedfokus slik han forklarte meg. Og så var det den andre utfordringen som er nevnt oppe i tråden mhp bilens totalvekt. Men her sa han at bilen blir godkjent men da kanskje med færre sitteplasser enn opprinnelig pga begrensningen på totalvekt...

Tydeligvis litt ulik info her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket også opp dette denne uka. Snakket med BT i Oslo og de sa at alt var veldig enkelt; bare å få papairer fra BMW Tyskland eller BMW Norge på delene som var brukt så var dette "rett fram"...

Da jeg kontaktet BMW Norge sa de at de hadde fått instrukser fra BMW AG om ikke å engasjere seg i dette noe mer. Så da var den saken avklart...og han i BMW Norge sa også at BT visste om at de ikke gav ut dokumentasjon på noe annet enn rene, hele biler som hadde sporbar historikk gjennom BMW-systemet...Festlig!

Jeg ringte deretter tilbake til BT i Oslo og snakket med Oppbyggingsgruppa og han jeg snakket med var veldig hyggelig og imøtekommende. Han sa at "jo de godkjente mange biler så det var ikke noe problem..."(!). Men han anbefalte å sende inn en forhåndssøknad og dokumentere planene, få disse godkjent og ikke minst sjekke ut på forhånd at alle numre på deler osv lot seg verifisere for å unngå at det kunne stilles spørsmål ved legitimiteten på delene ("mye tyveri av deler som benyttes i ombygde deler" fikk jeg vite). Dette var hovedfokus slik han forklarte meg. Og så var det den andre utfordringen som er nevnt oppe i tråden mhp bilens totalvekt. Men her sa han at bilen blir godkjent men da kanskje med færre sitteplasser enn opprinnelig pga begrensningen på totalvekt...

Tydeligvis litt ulik info her...

kanskje jeg heller skal kontakte BT i Oslo selv da, i og med at jeg har hele bilen og har vognkort og alt av service papirer og en hel bil burde vell ikke det være noe problem da? eller hva slags papirer ville dem egentlig ha?

takk for svar forresten :), har samme planer du også eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fullt mulig.

Har du en komplett m3 å ta delene fra, som f.eks. er momset inn er dette papirer godt nok.

Flytt over alle delene og hold deg innenfor 325'ens totalvekt.

Er akkurat det jeg har så :), tenkte å bygge om caben min til m3 da jeg var litt uheldig med m3n på vålerbanen den 13., samtidig bytte ut panser/dører i carbon, det vil vell samtidig lette en del går jeg ut ifra. og er vell ikke så stor forskjell på vekten på en m3 vs 325 ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...