^th0mas^ Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Det skjer når bilen har stått lenge i ro og er kald. I det jeg starter bilen kommer en høy og veldig rask tikkelyd som varer i ca 1 sekund, så blir alt som normalt. Hva kan det komme av ???? Her snakker vi forresten om en E36 som har rullet 240000 km.
Banan Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Har akkurat det samme. Er en 92 mod. E36 320i som har rullet 263 000km.
^th0mas^ Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2009 Noen måte å få fjernet dette på ? Hva indikerer det?
Trotto Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Sannsynligvis så har dere hydraulisk kamakselkjedestrammer. Og inntil motoren har fått opp oljetrykket rasler kamakselkjedet. Helt normalt med andre ord.
^th0mas^ Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2009 Har det en sammenheng med at det har blitt kaldt ute? Det er nemlig nylig det har oppstått.
Ejdrup Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Har litt ventiltikking selv. Jeg vurderer å prøve en motorbehandling med enten QMI (www.qmi.no) eller RVS (www.rvsteknikk.no) Skal starte en ny tråd nå om dette emnet så kan vi se om det er noen som har erfaringer med slike tilsetninger.
Mekketom Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 dette er vel at løfterene til ventilene ikke får oljetrykk med engang. Igrunn ganske normalt når bilen har gått litt. så fort du har fult oljetrykk så forsvinner tikkinga. det man kan gjøre er og bytte oljefilter. og kjøre på tynnere olje. dette er jo da ved hydrauliske løftere. ved ( mekaniske) løftere kan du justere klaring mellom ventil og vippearmen. dette skal gjøres når motor er varm.
Glenno Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Høres normalt ut på motorer som nærmer seg 200 tusen.Har det samme på min m50 24 vanos også. Er vel olje avleiring eller gammel olje som hindrer oljetrykket.. Kan vel prøve enn eller annen rens (f,erks qmi) første omgang. Hørt enkelte med m40B18 boret opp noen oljekanler.
Banan Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Skal prøve motorflush når jeg skal ta olje og filter skifte snart.
^th0mas^ Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2009 dette er vel at løfterene til ventilene ikke får oljetrykk med engang. Igrunn ganske normalt når bilen har gått litt. så fort du har fult oljetrykk så forsvinner tikkinga. det man kan gjøre er og bytte oljefilter. og kjøre på tynnere olje. dette er jo da ved hydrauliske løftere. ved ( mekaniske) løftere kan du justere klaring mellom ventil og vippearmen. dette skal gjøres når motor er varm. Kjører allerde 5-40 fra Castrol. Tror ikke jeg kan gå særlig mye tynnere enn det. Byttet forresten oljefilter og olje nylig.
^th0mas^ Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2009 Skal prøve motorflush når jeg skal ta olje og filter skifte snart. Hvor tar man slik flush? Ryktes at dette produktet ikke er mulig å kjøpe over disk. Skal ha bilen min på BMW verksted pga ustabil tomgang, kan jeg få de til å kjøre en flush samtidig?
Kriss11 Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Normalt.. Hadde det på min 520 e 34 som hadde rullet 235000. Hydrauliske ventilløftere. Slutter jo med en gang når olja kommer inn.
^th0mas^ Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2009 Normalt.. Hadde det på min 520 e 34 som hadde rullet 235000. Hydrauliske ventilløftere. Slutter jo med en gang når olja kommer inn. Ok! Har ikke merket "problemet" nylig. Man får jo selvfølgelig følelsen av at noe er galt, siden det er nytt
Kriss11 Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Legger ikke så mye merke til det om sommeren.. Men når vintern kommer å det blir kaldt ute hører man jo det bedre=)
Banan Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 De selger TUNAP 327 Innvendig motorrens hos GS Bildeler ser jeg. Koster 370,- for ei flaske. En boks helles på ca 15min før du stopper bilen for og tappe av olje . Må skifte olje og filter med det samme også da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå