Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg har nå tatt diagnose på bilen, men ingen feilmeldinger kom frem.

Noen som har forslag til hva jeg bør prøve å bytte først? Eller ville det ha kommet opp en feilmelding på kam/veivakselsensor hvis dette hadde vært problemet?

:roll:

Skrevet

Kan også være oljekanalene som begynner å bli tette, hadde litt av samme problem på min 520i, når oljen ble gammel så ble den litt tregstarta, tok da en innvendig motorrens og bilen ble piise goo!

Grunnen er at det ikke kommer nok olje til de hydrauliske ventilløfterene, så dem løfter ikke helt.

• 4 months later...
Skrevet

Har lest noe om bakstykket på tenningslåsen som kan gå istykker. Men har jo lite med varm/kald motor å gjøre.

Mitt andre forslag går da på start sperren i automat kassen. (Tipper du har automat).

Skrevet

Er det ingen i som har forslag eller et liknende problem? :(

Jeg har nå prøvd å finne ut av dette i lengre tid, men får ikke svar noen steder på hva det kan være. Jeg har blant annet tatt diagnose på bilen og snakket med forskjellige verksteder som bmw og flere andre!

Har forresten merket nå i vinter at den starter lettere om morningen når den er helt kald, i forhold til etter den har vært kjørt litt. Synes og effekten på bilen variere litt til tider.

En annen ting som alltid har vært et problem med den, er at når jeg kjører der det ligger litt vann i vegen begynner det å gurgle og det kommer rare lyder fra motoren! Noen som vet hva det kan skyldes? :? Tror det mangler en plast plate under der oljepluggen befinner seg.

Håper noen kan hjelpe meg med dette :)

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Skrevet

Bump! #-o

Nå har jeg byttet kam og veivaksel sensor til ingen nytte:( har koblet fra batteriet en stund. Må jeg eventuelt koble den til pc og restarte systemet?

Noen forslag? :D

Skrevet

Har tenkt å bytte veivhusventilasjon med alle slanger. Noen som tror det kan ha innvirkning på at den er treigstartet? Skal det komme blå røyk fra eksosen om den er defekt? På kald motor kommer det blå røyk i det jeg starter. Utenom det er det bare hvit eksos. Tror kansje det kommer mer synlig eksos ut i fra denne bilen i forhold til andre tilsvarende!

Skrevet

Kan være verdt å ta en kompresjons test, for å utelukke en eventuell gåen topp pakning. Utenom det kan du jo prøve å koble fra luftmassemåler og se om det er noe forskjell..

Skrevet

Har nå byttet veivhusventilasjonen og det hjalp betydelig på forbruket :D Men startproblemene er fortsatt like ille!

Når jeg kobler fra luftmassemåler hører jeg en liten endring i motorduren. Prøver jeg å kjøre den uten, fusker den noe forferdelig :P

Hvis toppakningen er gåen, ville jeg ikke ha sett om det var olje noen steder på motoren eller i kjølevæsken?

• 4 weeks later...
Skrevet

Bump!

Ingen som kan hjelpe meg? :( Har nå sjekket bensintrykket og skiftet bensinfilter. Trykket viste 3 kg.

Bilen har og vært på orginalverksted i forbindelse med en forsikring sak med herverk. Spurte om de kunne ta en kjapp titt på hva som var gale og det gjorde de! De fannt ingen ting på feilminne eller kunne fortelle meg hva problemet var! De foreslo det kunne være bensinpumpe eller filteret noe jeg nå kan utelukke!

Motoren går ellers kjempefint og drar godt, men nå er jeg så lei av å chinne at eg vil bytte hele motoren #-o

Skrevet

Dagen etter jeg kjøpte bilen min så ville den ikke starte..

Kinnet og kinnet uten hjelp..

Etter mange forsøk med sikringer, batterilading/bytte ble den sendt på merkeverksted med Falken.

De feilsøkte seg til tusenvis av kroner da det ikke viste noe på diagnoser..

Enden på visa var byttet startmotor + del i tenningslås (som nevnt tidligere i tråden)

Tenningslås-fix`en var ikke kostbar.

Skrevet

Takk for svar :D

Hvilken del i tenningslåsen var dette? Er det noe jeg kan ordne selv, eller er må den programeres også? Startmotoren høres ut som om den går veldig fint med full guffe, men sånn som ting ser og høres ut på hele bilen blir jeg helt forvirret :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...