Gå til innhold

e39 523i Varsel-lampe airbag


Andreasnicolai
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en e39 520 som airbag lampen lyser på. Fikk tatt en diagnose på den, og her er det sensormatten i setet som var def.

Forstod det slik at det var som oftest den sensor matten eller kablene under setet som var årsaken til de fleste feilmeldingene på disse bilene...

Uansett ett lite tips til alle: Aldri sett kneet eller andre litt spisse gjenstander ned i sete puten og legge vekt på det (typisk når du skakl hente noe bak setene eller vasker bilen inni). Da kan man rett og slett "revne" matta inni sete, selv om sete ikke tar skade av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en e39 520 som airbag lampen lyser på. Fikk tatt en diagnose på den, og her er det sensormatten i setet som var def.

Forstod det slik at det var som oftest den sensor matten eller kablene under setet som var årsaken til de fleste feilmeldingene på disse bilene...

Uansett ett lite tips til alle: Aldri sett kneet eller andre litt spisse gjenstander ned i sete puten og legge vekt på det (typisk når du skakl hente noe bak setene eller vasker bilen inni). Da kan man rett og slett "revne" matta inni sete, selv om sete ikke tar skade av det....

Har du skiftet/reparert sensormatten?

Takk for svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke fikset det enda... Tenkte jeg skulle være flink gutt og legge ut en DIY, jeg er vel ikke den eneste som må gjøre den jobben...

Kjøpte en service nullstiller på Motortechnik i skien for ca 300,- Den fjerner airbag lampen også... Lampen holder seg slukket i alt fra 2-10 dager omtrent... Kommer som regel på igjen i det noen setter seg i setet eller er på vei ut...

Matten koster ikke allverden, men må jo av med trekket på setet. Trengte visst noen klemmer for å få det på igjen etter hva jeg forsto på gutta bak disken (de som er på setet nå var visst vanskelig å få av uten å ødelegge de). Men skulle ikke være noen umulig oppgave hvis du er litt teknisk anlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...