Gå til innhold

E36 Klima anlegg - Hvordan ta ut del nr. 2 på dette bildet?


matss
 Share

Anbefalte innlegg

Si det.. :P

Husker ikke helt.., men jeg hadde dashbordet mitt løst da jeg skrudd ut.., mener det var noe knot å komme til. Tror først jeg skrudde løs den plastramma der cd spiller skal sitte.

Er vel en 2-3 skruer mener jeg, fra undersiden eller baksiden.., har en slik liggende løst.., kan ta bilde om jeg finner den ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde nemlig å vippe ut med flatjern. virket som den satt godt, så turte ikke ta i. da ville den sikkert bare blitt ødelagt :/

men AlXz, fint om du hadde fått lagt ut et bilde, eller forklart litt mer nøyaktig hvor den sitter festet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 2 forskjellige av disse enhetene. en du kun styrer hvor mye luft du får, og så er det en du styrer hvor mye luft du får og hvor varm og kald denne lufta skal være.

vet at den første er festet med 2 skruer fra undersiden. du må vippe den ut fra høyre side i bunnen fordi den er festet med en plasttapp i venstre topp.

er en stor fordel å ta ut cd spilleren når du skal ta denne da du får mer tak når du skal dra den ut og skal ha sjanse til å evnt skru ut skruene på undersiden..

den andre var ikke skrudd, men siden den har styring på hvor varm lufta skal være er den festet med en kabel i venstre side i bunnen. For å få av denne kabelen må du dra den fra deg (er en rød ende på den som skal ut på innsiden av samme hull som vaieren sitter i), hekte vaieren ut av hullet den sitter i og så skal den komme ut av seg selv når du presser på en av disse 2 tappene under den. verre å få den i igjen. da må du hekte denne tannhjuls greia inn i et slags hull, presse opp toppplasten av hullet slik at tappene på tannhjuls greia kommer inni i de 2 hullene (et på toppen og et på undersiden), dra vaieren opp i hullet og dra den røde tappen inn i hullet du tok vaieren opp i fra undersiden.

er ikke så vanskelig egentlig, men er ikke så lett å forklare.

Hvorfor skal du ha denne delen ut? er det pga plastrillene inni den har brekt av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for en bra forklaring!

jeg skal ha den ut siden hjulet som styrer varm og kald luft ikke stopper der den skal. så skal se om det er noe å få gjort med det. hjulet satte seg nemlig fast en gang, så måtte ta i litt for å få den løs. og da var det ett eller annet inni der som knakk/løsnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...