Gå til innhold

Haster!! problem med tenningslås E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørte ned en snartur på den lokale mix kiosken, og når jeg skulle kjøre derfra merket jeg at jeg at det var noe rart med tenningslåsen. måtte lirke nøkkelen i hullet. og når jeg prøvde å vri om nøkkelen kom den bare til aller første trinn, og der ble den stående. uavhengig av hvordan jeg vridde på nøkkelen.

fikk heller ikke låst bilen med fjernkontrollen. dette antar jeg er fordi bilen tror nøkkelen fortsatt står i og tenningen på første hakk.

noen som vet hva det kan være? og kan dette fikses uten noen større operasjon?

har ingen interesse av å ha bilen stående utenfor kiosken der over natta.

Skrevet

Usikker på hva som kan ha skjedd, men hvis du får vridd om nøkkelen til 1. hakket, så vil vel det si at ikke rattlåsen er på.

Da ville jeg skrudd av dekslet under rattet, koblet fra det "klipset" som ledningene til tenninga sitter i og brukt en liten flattrekker å starte den med.

Eller koblet den med ledninger.

Skrevet

hmm.. ja jeg får prøve å skru det av og se hvordan det ser ut inni der.

det virker nesten som om alt går rundt inni der når jeg vrir på nøkkelen.

rattlåsen er sånn delvis av. dvs at den lugger litt når jeg vrir på rattet.

Skrevet

En kompis hadde samme problem... han kjørte no bare med det. Endte med at det låste seg helt plutselig på vei ut av en rundkjøring.

Den blien endte i grøften ja... Men det kunne endt mye værre om farten hadde vært høyere..

Skrevet

vel, jeg får ikke på tenninga. så jeg kommer meg nå ingen vei. ;) skal stikke ned og prøve å åpne driten nå. hadde man bare fått den i garasjen..

Skrevet

vel, det forsøket ble ca. 100% misslykket. fikk ikke av det dekselet i bakkant av tenningslåsen hvor elektronikken er. tror jeg ødelegger den før de klippsene slipper.

så da må den vel bare stå der til jeg får falken til å levere den på bmw. :cry:

står sikkert på mursteiner når jeg kommer tilbake i mårra.

Skrevet

Hadde NØYAKTIG samme problem på min E36..

Måtte bestille ny rattlås+tenningslås fra bmw.

Det jeg gjorde i mellomtiden jeg venta på delene, var å ta av den røde (husker ikke heeelt om den var rød) el-delen med tenningsledningene i, å starte med skrujern..

Men før jeg dro på tur, tok jeg ut rattlåsen.. bare ta av hele biten, å ha nøkkelen sammen med startsperreantenna :)

For å komme til den el-delen, trenger du bare å av med sparkepanelet under dasjen + det rundt rattstammen mener jeg å huske

Skrevet

hvordan fikk du av den røde el-greia? måtte du ta av de klippsene? eller måtte du skrape vekk voksen over skruene og skru driten ut?

jeg klemte som en helt på de klippsa uten at det så ut som om de hadde tenkt seg noen steder. og prøver jeg å dra ut den hylsa over klippsene tror jeg nok at den går i stykker før det løsner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...