Gå til innhold

Haster!! problem med tenningslås E34

Anbefalte innlegg

Skrevet

det var den jeg tenkte på ja. for den er klippset ytterst og skrudd innerst. men jeg så ikke skruene siden det var smeltet voks over. skal se på det i mårra.

Skrevet
men om jeg har samme problem som vedkomne som har produsert denne tråden:

http://forum.bmw5.co.uk/viewtopic.php?f=9&t=20971

er det ikke da mulig å få tak i denne delen brukt? uten å måtte bytte tenningslås og greier.

lockactuator04.jpg

Jo, er mulig å bytte bare selve tenningslåsdelen, ser ut som en sylinder.. men de på BMW anbefalte ikke meg det pga at den er svært følsom for små skader eller skraper "inni" der sylinderen er.. Mulig andre har andre meninger da men.

Du kan vel prøve å bytte bare selve den deler du setter nøkkelen i, men har hørt at det er helt jævlig å få den ut.. :?

Skrevet

må også legge til at det kan være et lite helvete å ta av rattlåsen da den er "tyverisikret" med 2 stk av de skruene du har avbildet der. de skrues først på, for deretter å "knekke" av hodet, slik at de er nesten umulig å skrue opp.. mener å huske jeg filet et spor, for deretter å skrue de opp..

Skrevet

vel, nå har ihvertfall fått bilen hjem. Takker for all respons!

fikk skrudd av den elektriske delen i bakkant av tenningslås, så startet jeg bare med et flatjern.

for å få av rattlåsen måtte jeg vri på tenninga fra baksiden. altså på den tappen som går ut til den elektriske bryteren, samtidig som jeg vridde på nøkkelen. så nå står den ca. i første hakk hele tiden.

får kjøre til byen en tur litt senere og kjøpe en liten umbrako og se om jeg får ut låsesylinderen.

• 2 weeks later...
Skrevet

nå har jeg fått ut låsesylinder, og som forventet var den delen på bildet lengre opp her knekt. og etter hva jeg har forstått kan ikke denne kjøpes alene?

stemmer det forresten at låsesylinder må byttes samtidig som delene til rattlåsen?

jeg gjorde jo nemlig den brøleren at jeg bestillte ny tenningslås hos bmw i forrige uke, og det er vel slik at denne ikke kan avbestilles, da den er tilpasset akkurat min bil og nøkkel?

Skrevet

tror de lager delen tilpasset ja..

gamle nøkkelen min passet ivertfall med den nye tenningslåsen min. men det skader jo aldri å ringe å spørre.

Regner med at det kan være en slags form for angrefrist eller.no..

Værste som skjer er jo at du får et nei ;)

vet ikke om de selger delen på bildet der for seg selv.

Se på denne: (om du finner den)

http://bmwfans.info/parts/catalog/

Eller på nettbutikken til GS. evt ring de :)

Skrevet

er jo utrolig merkelig at det ikke er mulig å få tak i den delen separat.. men etter hva jeg har forstått var dette en produksjonsfeil på de siste E34 modellene.

her har ihvertfall Steffan C skrevet at han fikk brev fra BMW et par år etter han byttet rattlåsen sin.

men antar om det stemmer er vel garantien for slikt utgått for lenge siden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...