Gå til innhold

Hvilken motorolje??? 525i e34

BMWE30I
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har litt problemer med oljeforbruk på min bmw 525 24v 1991 mod, bruker mobil1 0-40w olje nå, har hørt at det kan være at jeg bruker for tynn olje, noen som har erfaring med dette??? eller har forslag til hvilken olje jeg bør bruke på denne motoren?

Bruker rund 1-2 liter pr 200mil Vet ikke om dette er normalt, men er litt kjipt å etterfylle hele tiden.

Takker for alle svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0-40w olje er veldig tynt for en bil som har gått langt. Det vil neppe skade å bytte til en tjukkere olje, behøver vel ikke nødvendigvis å være helsyntetisk heller. Min forrige bil slet med stort oljeforbruk. Byttet til en tjukkere olje, og forbruket ble straks redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du kan godt bruke eks statoil powerway 15-40,dette er en mineralolje.

Ellers vil jeg anbefale å skifte ventiltettinger,bruker å hjelpe godt på når det gjelder oljeforbruk.

Når det gjelder oljetype,kan du egentlig bruke nesten hva som helst.Dyr mobil1 olje,er ikke nødvendigvis så god.Har alltid brukt "vanlig" 15-40 olje på mine gamle og godt brukte biler.Denne oljen er laget for tyngere dieselmotorer med høy belastning.Funker kjempebra i en slitt bilmotor.

(et lite tips:dra på felleskjøpet å kjøp olje for landbruket,billig og god olje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for såvidt ganske fornuftig det du sier. men statoil olja er jo ganske dyr den.. og ikke noe spesielt god..

jeg kjører kun på castrol slx og tws på det jeg bryr meg veldig om og som får mye hardt kjør konstant.. på en vanlig utrimma bruksbil holder det med noe billig og bra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...