Gå til innhold

Hva styrer Ventilen til luftpumpa????????E46

rollertoy
 Share

Anbefalte innlegg

Luftventilen styres av den lille magnetventilen #13 på bildet. Denne sitter lett tigjengelig foran på motoren.

f9q506tgoqtnd4eawy9m.gif

Magnetventilen er elektrisk, så du kan koble fra ledningen på denne. Luftventilen skal da lukke.

Luftpumpe skal stoppe når magnetventilen lukker (kontrollert av motorstyringen) så jeg ville ikke latt luftpumpen gå for lenge uten gjennomstrømning gjennom luftventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en magnet indikator på clas eller biltema, koster ikke mange kronene.

Sett denne intill magnetventilen og det skal lyse rødt når den slår inn. hvis ikke er den gåen.

Du kan jo også selfølgelug høre/kjenne om den klikker når du sette på ledningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke koblet noe elektrisk til selve ventilen(15)? Er det ikke vakum som går gjennom magnetventilen(13) som styrer selve ventilen(15)?

Pumpen stopper etter en stund, men ventilen(15) forblir åpen.

Riktig det.

Magnetventilen #13 styrer vacumet til luftventilen #15. Er en annen på forumet som har byttet dette, men da med 171 feilmelding (mager blanding) mener jeg å huske.

Hvordan testet du luftventilen for å finne ut at denne stod åpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsnet slangen mellom luftpumpa og ventilen(15) ved ventilen,kjente at den sto å blåste eksos hele tiden. prøvde deretter å ta av strøm til magnetventilen(13) men ingenting skjedde.

Tenkte jeg skulle prøve å kjøre vakum rett på ventilen i morgen(fra2), da burde den vel lukke seg, og gjør den det så må det jo være magnetventilen som er gåen.

Hadde feilmld. 171 mager blanding, men det var LMM på min.

Jeg merker egentlig ikke noe på at ventilen står åpen, bortsett fra at bilen går litt ujevnt på tomgang og at det kommer litt kondens over i luftpumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...