rollertoy Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 Hva er det som styrer ventilen til luftpumpa (den som sitter på manifoilen)? er det bare vakum? Hvordan kan jeg overstyre denne for å få den til å lukke seg? E46 1.9L M43TU19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 Luftventilen styres av den lille magnetventilen #13 på bildet. Denne sitter lett tigjengelig foran på motoren. Magnetventilen er elektrisk, så du kan koble fra ledningen på denne. Luftventilen skal da lukke. Luftpumpe skal stoppe når magnetventilen lukker (kontrollert av motorstyringen) så jeg ville ikke latt luftpumpen gå for lenge uten gjennomstrømning gjennom luftventilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Det er vel ikke koblet noe elektrisk til selve ventilen(15)? Er det ikke vakum som går gjennom magnetventilen(13) som styrer selve ventilen(15)? Pumpen stopper etter en stund, men ventilen(15) forblir åpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Da har jeg testet, pumpen stopper og ventilen blir stående åpen... prøvd å ta av kontakten på magnetventilen, men det hjelper ingen ting. Nylig byttet vakumslangene, så det er ikke de.. Noe jeg kan gjøre for å utelukke magnetventilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitr0 Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 Kjøp en magnet indikator på clas eller biltema, koster ikke mange kronene. Sett denne intill magnetventilen og det skal lyse rødt når den slår inn. hvis ikke er den gåen. Du kan jo også selfølgelug høre/kjenne om den klikker når du sette på ledningene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urgem3 Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 hvorfor ikke bare røske av hele drittn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Kjøper en magnetindikator evnt. bytter den og ventilen. Men ryker det igjen... så river jeg den ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 Det er vel ikke koblet noe elektrisk til selve ventilen(15)? Er det ikke vakum som går gjennom magnetventilen(13) som styrer selve ventilen(15)? Pumpen stopper etter en stund, men ventilen(15) forblir åpen. Riktig det. Magnetventilen #13 styrer vacumet til luftventilen #15. Er en annen på forumet som har byttet dette, men da med 171 feilmelding (mager blanding) mener jeg å huske. Hvordan testet du luftventilen for å finne ut at denne stod åpen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Løsnet slangen mellom luftpumpa og ventilen(15) ved ventilen,kjente at den sto å blåste eksos hele tiden. prøvde deretter å ta av strøm til magnetventilen(13) men ingenting skjedde. Tenkte jeg skulle prøve å kjøre vakum rett på ventilen i morgen(fra2), da burde den vel lukke seg, og gjør den det så må det jo være magnetventilen som er gåen. Hadde feilmld. 171 mager blanding, men det var LMM på min. Jeg merker egentlig ikke noe på at ventilen står åpen, bortsett fra at bilen går litt ujevnt på tomgang og at det kommer litt kondens over i luftpumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Når jeg koblet fra vakum lukket den seg, så da er det nok bare magnetventilen som er gåen. Sjekker om den får strøm i morgen, gjør den det så bytter jeg den. Så er vel alt i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollertoy Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Byttet magnetventilen, alt i orden igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå